dc.contributor.author | Prada Nuñez, Raul | |
dc.contributor.author | HERNANDEZ SUAREZ, CESAR AUGUSTO | |
dc.contributor.author | Aloiso, Audin | |
dc.date.accessioned | 2021-11-10T18:47:41Z | |
dc.date.available | 2021-11-10T18:47:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/851 | |
dc.description.abstract | This text shows the initial findings of an investigation that sought to implement an alternative model for the teaching of mathematics at a public university in Norte de Santander, Colombia, using virtual platforms to support teaching. The research paradigm focuses on the mixed method to identify the positive elements and aspects to improve of this didactic proposal. Among the findings, it is highlighted that one of the difficulties in implementing this tool refers to the limitations of space in the material attached to the platform, which meant proposing only the links of the material created. Implications for teacher training and suggestions for future implementations are discussed. | eng |
dc.format.extent | 5 páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.relation.ispartof | Journal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1388 fasc: 1 págs: 1 - 5 | |
dc.rights | Content from this work may be used under the terms of theCreative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltd | eng |
dc.source | https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1388/1/012046 | spa |
dc.title | Different scenarios for the teaching of mathematics with the support of virtual platforms: Flipped classroom | eng |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dcterms.references | Goig Martinez R M 2014 Formación del profesorado en la sociedad digital: Investigación, innovación y recursos didácticos (Madrid: Universidad Nacional de Educación a Distancia) | spa |
dcterms.references | Bergmann J, Sams A 2014 Dale la vuelta a tu clase (Madrid: Ediciones SM) | spa |
dcterms.references | García L 2013 Flipped classroom, ¿b-learning o EaD? Contextos Universitarios Mediados 13(9) 1-4 | spa |
dcterms.references | Calvillo A J, Martín D 2017 The flipped learning. Guía gamificada para novatos y no tan novatos (España: UNIR Editorial) | spa |
dcterms.references | Martínez-Olvera W, Esquivel-Gámez I, Martínez-Castillo J 2014 Aula invertida o modelo invertido de aprendizaje: Origen, sustento e implicaciones Los Modelos Tecno-Educativos, revolucionando el aprendizaje del siglo XXI ed Esquivel Gamez I (México: Esquivel Gamez I) chapter 10 pp 143 -160 | spa |
dcterms.references | Turón J Santiago R, Diez A 2014 The Flipped Classroom: Cómo convertir la escuela en un espacio de aprendizaje (España: Grupo Océano) | spa |
dcterms.references | González E 2017 Aplicación del modelo educativo Flipped Classroom con soporte de la plataforma Edmodo Revista Iberoamericana de Producción Académica y Gestión Educativa 4 1-14 | spa |
dcterms.references | Hernández-Silva C, Tecpan S 2017 Aula invertida mediada por el uso de plataformas virtuales: Un estudio de caso en la formación de profesores de física Estudios Pedagógicos 53 193-204 | spa |
dcterms.references | Sadaghiani H R 2012 Online prelectures: An alternative to textbook reading assignments The Physics Teacher 50(5) 301-303 | spa |
dcterms.references | Zainuddin Z, Halili H S 2016 Flipped classroom research and trends from different fields of study International Review of Research in Open and Distributed Learning 17 313-340 | spa |
dcterms.references | West R E, Graham C R 2007 Benefits and challenges of using live modeling to help preservice teachers transfer technology integration principles Journal of Computing in Teacher Education 23 131-141 | spa |
dcterms.references | Mora B F, Hernández C A 2017 Las aulas invertidas: una estrategia para enseñar y otra forma de aprender física Revista Inventum 12 42-51 | spa |
dcterms.references | Velásquez S Hernández C, Prada R 2015 Flipped Classroom (Aula Invertida): Una modelo que integra las competencias TIC del docente para mejorar el desarrollo de competencias matemáticas en los estudiantes II Semana Internacional X Semana de Ciencia Tecnología e Innovación (Cúcuta) (Cúcuta: Universidad Francisco de Paula Santander) pp 63-69 | spa |
dcterms.references | Velásquez S, Hernández C 2016 Estrategias para el desarrollo de competencias matemáticas a partir del modelo flipped classroom (aula invertida) III Semana Internacional XI Semana de la Ciencia Tecnología e Innovación (Cúcuta) (Cúcuta: Universidad Francisco de Paula Santander) | spa |
dcterms.references | Velázquez S, Hernández C 2017 El Aula Invertida como estrategia pedagógica para desarrollar competencias matemáticas en la formación inicial de docentes VIII CIBEM Congreso Iberoamericano de Educación Matemática (Madrid) (Madrid: Universidad Complutense de Madrid) pp 156-164 | spa |
dcterms.references | Hernández C, Velásquez S, Ayala E 2018 Desarrollo de competencias matemáticas: diseño de una secuencia didáctica con modelo aula invertida II Congreso Internacional de Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas Mediadas por TIC (Quindio) (Armenia: Universidad del Quindío) | spa |
dc.identifier.doi | 10.1088/1742-6596/1388/1/012046 | |
dc.publisher.place | Reino Unido | spa |
dc.relation.citationedition | Vol.1388, 012046 (2019) | spa |
dc.relation.citationendpage | 5 | spa |
dc.relation.citationissue | 012046 (2019) | spa |
dc.relation.citationstartpage | 1 | spa |
dc.relation.citationvolume | 1388 | spa |
dc.relation.cites | Prada, R., Hernández, C. A. y Gamboa, A. A. (2019). Different scenarios for the teaching of mathematics with the support of virtual platforms: Flipped classroom. Journal of Physics: Conference Series, 1388(012046), 1–5. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1388/1/012046 | |
dc.relation.ispartofjournal | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0) | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |