Teacher training in Colombia: discourses of educational actors regarding the system of quality assurance
La formación de profesores en Colombia: discursos de los actores educativos sobre el sistema de garantía de calidad
Artículo de revista
2020-09-17
Espacios
Venezuela
This article shows the results of a qualitative - hermeneutic study that sought to analyze the discourses and perceptions of education actors regarding the quality assurance system in Colombia and its impact on teacher training programs. The results show that the requirements for high quality accreditation of degree courses generate institutional stress and uncertainty in the Faculties of Education. El presente artículo muestra los resultados de un estudio cualitativo – hermenéutico que pretendió analizar los discursos y las percepciones de actores educativos sobre el sistema de aseguramiento de la calidad en Colombia y su incidencia en los programas de formación de maestros. Los resultados evidencian que los requerimientos para la acreditación de alta calidad de las licenciaturas generan estrés institucional e incertidumbre en las Facultades de Educación.
Descripción:
Teacher training in Colombia_ discourses of educational actors regarding the system of quality assurance.pdf
Título: Teacher training in Colombia_ discourses of educational actors regarding the system of quality assurance.pdf
Tamaño: 345.4Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: Teacher training in Colombia_ discourses of educational actors regarding the system of quality assurance.pdf
Tamaño: 345.4Kb
PDFLEER EN FLIP