• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Development of math skills in first semester students of public accounting


GALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS cc
Vergel Ortega, Mawency cc
Alvarado Gallardo, Oscar Andres

Artículo de revista


2019-11-26

Journal of Physics: Conference Series

This research project describes the results of applying two pedagogical methodologies: problem-based learning and the use of new information technologies through GeoGebra in the development of the theme of functions for students of public accounting. The research was developed from a positivist paradigm, quantitative approach of quasi-experimental type of pretest and posttest with control and experimental group. In order to determine the development of competencies, a diagnostic test was initially applied to evaluate the mathematical knowledge with which the students enter; then pretest and posttest tests were applied to the control and experimental groups, in which by means of an intervention plan to the experimental group in the posttest stage, favorable results were evidenced by improving the proportion of correct answers and the development of competencies in geometric algebraic reasoning compared to the pretest stage. One of the conclusions reached in the research is that applying other methodologies in class such as problem-based learning with the support of GeoGebra software encourages the process of teaching learning and students find applicability to the topics treated by associating them with situations of practical life.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/832

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1408/1/012021/meta

  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes [42]

Descripción: Development of math skills in first semester students of public accounting.pdf
Título: Development of math skills in first semester students of public accounting.pdf
Tamaño: 406.8Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

Buscar en microsoft academic

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca