Mostrar el registro sencillo del ítem
Processes Of Educational Inclusion In Times Of Crisis
dc.contributor.author | Vergara Fregoso, Martha | |
dc.contributor.author | Gamboa Suárez, Audin Aloiso | |
dc.date.accessioned | 2024-04-22T16:30:09Z | |
dc.date.available | 2024-04-22T16:30:09Z | |
dc.date.issued | 2022-11-09 | |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/7002 | |
dc.description.abstract | The pandemic marked society and, therefore, educational institutions, since preventive measures revealed large gaps and differences, and led to rethink the role of the school today, to rethink its constitution and redirect its actions towards a renewed entity, with new positions, new approaches and commitments, in order to respond to current needs and, even more so, to serve students with disabilities. This paper represents a research advance in which an analysis is made of the perspective, policies and strategies that the University of Guadalajara implements to guarantee inclusive education, and some of the effects generated in higher education students as a result of the COVID-19 pandemic; in particular, emphasis is placed on the effects that the situation has had on students with disabilities. For this research, some interviews were conducted with blind students from the same institution, in order to learn about their experiences during the health emergency. | eng |
dc.format.extent | 7 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Journal of Pharmaceutical Negative Results | spa |
dc.rights | Está bajo una licencia Creative Commons Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0). | eng |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | spa |
dc.source | https://www.pnrjournal.com/index.php/home/article/view/3155 | spa |
dc.title | Processes Of Educational Inclusion In Times Of Crisis | eng |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dcterms.references | Arfuch, L., Catanzaro, G., Di Cori, P., Pecheny, M., Robin, R., Sabsay, L. y Silvestri, G. (2005). Identidades, sujetos y subjetividades. Prometeo. | spa |
dcterms.references | Avendaño, W. R., Gamboa, A. A., & Prada, R. (2021). Jaque a la educación: percepciones de maestros en formación de una universidad pública sobre la calidad de la enseñanza en tiempos de crisis. Revista Boletín Redipe, 10(5), pp. 71–82. https://doi.org/10.36260/rbr.v10i5.1286 | spa |
dcterms.references | Avendaño-Castro, W.R., Hernández-Suárez, C.A. & Prada Núñez, R. (2020). Impacto social del Covid-19 en un contexto de informalidad. Revista Espacios, 41(42), 39-51. | spa |
dcterms.references | Blacke, Pail (2022). External Affairs, Word Bank Group. https://www.bancomundial.org/es/news/video/2022/01/11/are-developing-economies-headed-for-a-hard-landing-expert-answers | spa |
dcterms.references | Casallas-Flórez, L.D., Villabona-Vega, B.J., & Prada-Núñez, R. (2020). ¿Están preparadas las instituciones educativas para el proceso de inclusión de estudiantes con necesidades educativas especiales? Revista Espacios, 41(35), 242-254. https://www.revistaespacios.com/a20v41n35/20413519.htmL | spa |
dcterms.references | CEPAL-UNESCO (2020). Informe Covid-19. Le educación en Tiempos de Pandemia de COVID 19. | spa |
dcterms.references | Gamboa, A. (2016). Calidad de la educación superior. Pretensiones y realidades institucionales. Ecoe Ediciones | spa |
dcterms.references | Gamboa, A. (2019). Tradiciones y problemas de la investigación educativa. En C. Chévez & J. Melengue (Eds.), Tendencias y desafíos de la investigación educativa: aproximaciones teóricas y metodológicas (pp. 25-33). INFOD. | spa |
dcterms.references | Gamboa, A. A., Hernández, C. A., & Prada, R. (2020a). Efectos depresivos del aislamiento preventivo obligatorio asociados a la pandemia del Covid-19 en docentes y estudiantes de una universidad pública en Colombia. Psicogente, 24(45), 1-20. https://doi.org/10.17081/psico.24.45.4156 | spa |
dcterms.references | Gamboa, A.A., Hernández, C.A., & Prada, R. (2021). Práctica pedagógica y competencias TIC: atributos y niveles de integración en docentes de instituciones educativas de básica y media. Saber, Ciencia Y Libertad, 13(1), 258–274. https://doi.org/10.18041/2382-3240/saber.2018v13n1.2090 | spa |
dcterms.references | Gómez, J. A. (2020a), Transformaciones curriculares en la educación superior en América Latina. Editorial FEDICOR. | spa |
dcterms.references | Gómez, J. A. (2020b). Sobre la calidad en la educación superior: aportes desde la revisión documental y bibliográfica en Colombia y América Latina. Fundación Universitaria Juan N. Corpas. Centro Editorial. Ediciones FEDICOR. | spa |
dcterms.references | Hernández, C. A., Prada, R., & Ramírez, P., (2018). Perspectivas actuales de los docentes de Educación Básica y Media acerca de la aplicación de las Competencias Tecnológicas en el aula. Revista Espacios, 39(43), 19-31. https://www.revistaespacios.com/a18v39n43/18394319.html | spa |
dcterms.references | Meza, C. (2015). La educación de los niños y las niñas con discapacidad en México: algunos elementos para su análisis. En Primera Infancia en el Espacio Pública: Experiencias Latinoamericanas (pp. 65-85). UAM. | spa |
dcterms.references | Osorio, E.G & Hernández L. Y. (200). Un virus para controlarlos a todos. En E. T. Ayala, L. K. Coronel, G. A. Espinel, L. N. Galvis, L. Y. Hernández, M. C. Jaimes, E. G. Osorio, B. J. Pérez & J. E. Urbina (eds.). El covid 19 y la reinvención del mundo: perspectivas mutantes de existir y habitar en pandemia. Ediciones Nueva Jurídica. | spa |
dcterms.references | UNESCO.(20099. La educación inclusiva: El camino hacia el futuro. http://www.ibe.unesco.org/fileadmin/user_upload/Policy_Dialogue/48th_ICE/General_Presentation-48CIE-4__Spanish_.pdf | spa |
dcterms.references | UNESCO.(2020) Incluir a los educandos con discapacidades en las respuestas educativas al COVID-19. UNESCO. | spa |
dcterms.references | UNESCO.(2021) Su impacto en la educación superior y en los ODS. https://www.iesalc.unesco.org/2021/06/01/covid-19-su-impacto-en-la-educacion-superior-y-en-los-ods/ | spa |
dcterms.references | Universidad de Guadalajara (2020) Programa Universidad Incluyente. | spa |
dcterms.references | Urbina, J. E. & Pérez, B.J. (2020). Revisión preliminar sobre publicaciones académicas relacionadas con la pandemia. En E. T. Ayala, L. K. Coronel, G. A. Espinel, L. N. Galvis, L. Y. Hernández, M. C. Jaimes, E. G. Osorio, B. J. Pérez & J. E. Urbina (eds.). El covid 19 y la reinvención delmundo: perspectivas mutantes de existir y habitar en pandemia. Ediciones Nueva Jurídica. | spa |
dc.identifier.doi | 10.47750/pnr.2022.13.S08.208 | |
dc.relation.citationedition | Vol.13 No.8 (2022) | spa |
dc.relation.citationendpage | 1728 | spa |
dc.relation.citationissue | 8 (2022) | spa |
dc.relation.citationstartpage | 1722 | spa |
dc.relation.citationvolume | 13 | spa |
dc.relation.cites | Processes Of Educational Inclusion In Times Of Crisis. (2022). Journal of Pharmaceutical Negative Results, 1722-1728. https://doi.org/10.47750/pnr.2022.13.S08.208 | |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0) | spa |
dc.subject.proposal | Higher education | eng |
dc.subject.proposal | Educational inclusion | eng |
dc.subject.proposal | Students and disabilit | eng |
dc.subject.proposal | COVID-19 pandemic | eng |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |