Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 11
Conceptions and pedagogical practices on the mathematical processes of teachers
(Journal of Physics: Conference Series, 2019)
The objective of this research work is to establish the disciplinary, didactic and pedagogical conceptions of teachers in the area of mathematics in basic education against the formative process by competences and mathematical ...
Usos y efectos de la implementación de una plataforma digital en el proceso de enseñanza de futuros docentes en matemáticasUses and effects of the implementation of a digital platform in the future teachers in mathematics teaching process
(Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, 2019-07-16)
Esta investigación se propuso describir el uso que los docentes y estudiantes, adscritos a un programa académico para la formación de maestros en matemáticas, matriculados en una universidad pública, hacen de la plataforma ...
Competencias TIC de los docentes de matemáticas en el marco del modelo TPACK: valoración desde la perspectiva de los estudiantesICT Competencies of Mathematics Teachers’ within the Framework of the TPACK Model: Assessment from the Students’ Perspective
(Civilizar, 2019-02-04)
El modelo TPACK pretende agrupar los tipos de conocimientos que los docentes
necesitan dominar para integrar de una manera adecuada las TIC en el aula de clase.
El objetivo del artículo fue conocer la percepción de los ...
Errors and difficulties in solving algebraic procedures in secondary school students
(Journal of Physics: Conference Series, 2019-11-26)
The research presented was aimed at determining the errors and difficulties presented by secondary school students in a Colombian public educational institution when faced with the solution of algebraic procedures. A ...
Estrategia de comprensión lectora: una propuesta para la lectura de hipertextosReading Comprehension Strategy: A Proposal for Reading Hypertexts
(Saber, Ciencia Y Libertad, 2019-04-08)
Este artículo realizó una revisión bibliográfica que incluye el estudio de variables propias al texto y
variables del usuario que afectan los resultados finales de la construcción del significado, para proponer
finalmente ...
Usos y efectos de la implementación de una plataforma digital en el proceso de enseñanza de futuros docentes en matemáticasUses and effects of the implementation of a digital platform in the future teachers in mathematics teaching process
(Revista Virtual Universidad Católica Del Norte, 2019-07-16)
Esta investigación se propuso describir el uso que los docentes y estudiantes, adscritos a un
programa académico para la formación de maestros en matemáticas, matriculados en una
universidad pública, hacen de la plataforma ...
Different scenarios for the teaching of mathematics with the support of virtual platforms: Flipped classroom
(Journal of Physics: Conference Series, 2019)
This text shows the initial findings of an investigation that sought to implement an alternative model for the teaching of mathematics at a public university in Norte de Santander, Colombia, using virtual platforms to ...
Problems of production lines in parallel machines with lapses: Mathematical modelling
(Journal of Physics: Conference Series, 2019-02-13)
Production programming consists of assigning, sequencing and timing tasks leading
to the acquisition of physical assets in productive resources. Normally, we talk about "jobs" to
be sequenced in "machines" so that the ...
Multiple intelligences and academic performance in basic education students: An analysis of main components
(Journal of Physics: Conference Series, 2019-11-19)
This research included a sample of students aged between 8 and 16 years, residents of
San José de Cúcuta city, Colombia, belonging to socio-economic strata 1 and 2. Multiple
intelligences (musical, logical-mathematical, ...
La importancia de la educación financiera para niños en edad escolarThe importance of financial education for children in school age
(Revista Espacios, 2019-01-21)
Se describen los saberes apropiados por niños en edad escolar respecto de temas básicos financieros. Corresponde a un estudio cuantitativo, no experimental y descriptivo con una muestra de 90 estudiantes de básica primaria ...