Web 2.0 Tools: A mediation in the teaching and learning process of mathematics and physics in higher education
Herramientas Web 2.0: Una mediación en los procesos de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas y la física en la Educación Superior
Artículo de revista
2020-12-30
Revista Espacios
Venezuela
The objective was to design a didactic experience that would facilitate the processes of teaching and learning of functions in the students of a public university. A quantitative approach is adopted at the descriptive level. The questionnaire is used as an instrument. As a result, it was found that the activities implemented facilitated the learning of mathematics applied to physics. The contributions are concluded as positive since the students were able to focus on specific aspects of the selected lessons applying physical reasoning by means of the Web 2.0 resource. El objetivo era diseñar una experiencia didáctica que facilitara los procesos de enseñanza y aprendizaje de funciones en los estudiantes de una universidad pública. Se adopta un enfoque cuantitativo a nivel descriptivo. Se utiliza el cuestionario como instrumento. Como resultado, se encontró que las actividades implementadas facilitaron el aprendizaje de las matemáticas aplicadas a la física. Se concluye como positivas las contribuciones puesto que los estudiantes pudieron centrarse en aspectos específicos de las lecciones seleccionadas aplicando el razonamiento físico por medio del recurso de la Web 2.0.
Descripción:
Web 2.0 Tools A mediation in the teaching and learning process of mathematics and physics in higher education.pdf
Título: Web 2.0 Tools A mediation in the teaching and learning process of mathematics and physics in higher education.pdf
Tamaño: 513.0Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: Web 2.0 Tools A mediation in the teaching and learning process of mathematics and physics in higher education.pdf
Tamaño: 513.0Kb
PDFLEER EN FLIP