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Competencias investigativas: Un analisis transversal en docentes de educación superior

dc.contributor.authorAyala Garcia, Erika Tatiana
dc.date.accessioned2021-11-26T23:57:14Z
dc.date.available2021-11-26T23:57:14Z
dc.date.issued2020-10-01
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1477
dc.description.abstractThe investigative competences of the teachers of the Architecture program of the Francisco de Paula Santander University are established under a comparative scheme between the years 2017-2020. A quantitative methodology was used, under a measurement dimension, under non-experimental, crosssectional, descriptive and comparative research. The importance of the development of investigative competences in Higher Education was established and the progress of the teachers in the program with respect to investigative competencies was highlighted, highlighting the dimension of Knowledge dissemination.eng
dc.description.abstractSe establecen las competencias investigativas de los docentes del programa de Arquitectura de la Universidad Francisco de Paula Santander bajo un esquema comparativo entre los años 2017-2020. Se utilizó una metodología cuantitativa, bajo una dimensión de medición, bajo un investigación no experiemental, transversal, descriptiva y comparativa. Se establecio la importancia del desarrollo de competencias investigativas en la Educación Superior y se evidenciaron los avances de los docentes del programa con respecto a las competencias investigativas resaltando la dimensión de Divulgación del conocimiento.spa
dc.format.extent18 páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherEspaciosspa
dc.relation.ispartofEspacios ISSN: 0798-1015, 2020 vol:41 fasc: 37 págs: 197 - 214
dc.rightsThis work is under a Creative Commons Attribution- NonCommercial 4.0 International Licenseeng
dc.sourcehttp://www.revistaespacios.com/a20v41n37/20413716.htmlspa
dc.titleInvestigative competences: A cross-cutting analysis in higher education teacherseng
dc.titleCompetencias investigativas: Un analisis transversal en docentes de educación superiorspa
dc.typeArtículo de revistaspa
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dc.publisher.placeVenezuelaspa
dc.relation.citationeditionVol. 41, No. 37 (2020)spa
dc.relation.citationendpage214spa
dc.relation.citationissue37 (2020)spa
dc.relation.citationstartpage197spa
dc.relation.citationvolume41spa
dc.relation.citesAyala Garcia, E. T. (2020). Investigative competences: A cross-cutting analysis in higher education teachers. Espacios, 41(37), Artículo 16. http://www.revistaespacios.com/a20v41n37/20413716.html
dc.relation.ispartofjournalEspaciosspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial 4.0 Internacional (CC BY-NC 4.0)spa
dc.subject.proposalHigher educationeng
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