Investigative competences: A cross-cutting analysis in higher education teachers
Competencias investigativas: Un analisis transversal en docentes de educación superior
Artículo de revista
2020-10-01
Espacios
Venezuela
The investigative competences of the teachers of the Architecture program of the Francisco de Paula
Santander University are established under a comparative scheme between the years 2017-2020. A
quantitative methodology was used, under a measurement dimension, under non-experimental, crosssectional, descriptive and comparative research. The importance of the development of investigative
competences in Higher Education was established and the progress of the teachers in the program with
respect to investigative competencies was highlighted, highlighting the dimension of Knowledge
dissemination. Se establecen las competencias investigativas de los docentes del programa de Arquitectura de la
Universidad Francisco de Paula Santander bajo un esquema comparativo entre los años 2017-2020. Se
utilizó una metodología cuantitativa, bajo una dimensión de medición, bajo un investigación no
experiemental, transversal, descriptiva y comparativa. Se establecio la importancia del desarrollo de
competencias investigativas en la Educación Superior y se evidenciaron los avances de los docentes del
programa con respecto a las competencias investigativas resaltando la dimensión de Divulgación del
conocimiento.
Descripción:
Investigative competences A cross-cutting analysis in higher education teachers.pdf
Título: Investigative competences A cross-cutting analysis in higher education teachers.pdf
Tamaño: 465.7Kb
PDFLEER EN FLIP
Título: Investigative competences A cross-cutting analysis in higher education teachers.pdf
Tamaño: 465.7Kb
PDFLEER EN FLIP