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Adaptive Control for Optimizing a Traffic Light Intersection Based on an Embedded System

dc.contributor.authorCelis-Peñaranda, Jose M
dc.contributor.authorEscobar Amado, Christian David
dc.contributor.authorSepulveda-Mora, Sergio B
dc.contributor.authorCastro Casadiego, Sergio
dc.contributor.authorMedina Delgado, Byron
dc.contributor.authorRamirez Mateus, Jhon Jairo
dc.date.accessioned2021-11-11T20:05:55Z
dc.date.available2021-11-11T20:05:55Z
dc.date.issued2016-11-22
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/903
dc.description.abstractIn order to optimize the traffic flow on a road intersection, an adaptive control algorithm and a data base were designed; both components were hosted on a Raspberry Pi B+ embedded system. The data base helps to debug the performance of the controller. The efficiency of the algorithm was assessed using a virtual instrument, which emulated a traffic light intersection in the city of Cucuta, i. e., the magnetorresistive sensors, the activation process of the traffic lights and the traffic flow. By processing and updating the times assigned to the traffic lights, the traffic flow was increased up to 5.5 % and the maximum time a vehicle has to wait before passing through the traffic light was decreased up to 28 seconds. Aditionally the length of line was diminished up to 18 %. Based on this case study, it can be inferred that is possible to integrate the adaptive control and the embedded systems as software and hardware tools to improve the operation of traffic control systems.eng
dc.description.abstractPara optimizar el flujo vehicular en una intersección vial sediseñaron un al-goritmo de control adaptativo y una base de datos que apoya ladepuracióndel rendimiento del controlador, ambos alojados en el sistema embebidoRaspberry Pi B+. El desempeño del algoritmo fue evaluado conun ins-trumento virtual, que emuló una intersección semafórica dela ciudad deCúcuta, esto es, los sensores magnetorresistivos, el proceso de encendido enlas luces de los semáforos y el flujo vehicular. La manipulación de los tiem-pos de encendido en las luces de los semáforos, aumentó el flujo vehicularhasta5.5 %y, disminuyó el tiempo máximo de espera del vehículo paraavanzar hasta28segundos y el largo de fila hasta un18 %. Con base en el caso de estudio, se puede inferir que es posible integrar el control adapta-tivo y los sistemas embebidos como herramientas de softwarey hardwarepara mejorar el funcionamiento en los sistemas de regulación vial.Palabras clave:Base de datos; control adaptativo; instrumentación vir-tual; intersección semafórica; sistema embebido.spa
dc.format.extent25 páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isospaspa
dc.publisherIngeniería y cienciaspa
dc.relation.ispartofIngeniería y ciencia
dc.rightsThis work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.eng
dc.sourcehttps://publicaciones.eafit.edu.co/index.php/ingciencia/article/view/3458spa
dc.titleControl adaptativo para optimizar una intersección semafórica basado en un sistema embebidospa
dc.titleAdaptive Control for Optimizing a Traffic Light Intersection Based on an Embedded Systemeng
dc.typeArtículo de revistaspa
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dc.identifier.doihttps://doi.org/10.17230/ingciencia.12.24.8
dc.publisher.placeColombiaspa
dc.relation.citationeditionVol.12 No.24.(2016)spa
dc.relation.citationendpage193spa
dc.relation.citationissue24(2016)spa
dc.relation.citationstartpage169spa
dc.relation.citationvolume12spa
dc.relation.citesCelis-Peñaranda, J., Escobar-Amado, C., Sepulveda-Mora, S., Castro-Casadiego, S., Medina-Delgado, B., & Ramírez-Mateus, J. (2016). Adaptive Control for Optimizing a Traffic Light Intersection Based on an Embedded System. Ingeniería Y Ciencia, 12(24), 169-193. https://doi.org/10.17230/ingciencia.12.24.8
dc.relation.ispartofjournalIngeniería y cienciaspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.subject.proposalBase de datosspa
dc.subject.proposalcontrol adaptativospa
dc.subject.proposalinstrumentación virtualspa
dc.subject.proposalIntersección semafóricaspa
dc.subject.proposalsistema embebidospa
dc.subject.proposalData baseeng
dc.subject.proposaladaptive controleng
dc.subject.proposalvirtual instrumentationeng
dc.subject.proposaltraffic lighteng
dc.subject.proposalembedded systemeng
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


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