Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS
dc.contributor.authorVergel Ortega, Mawency
dc.contributor.authorSantiago Carrillo, M C
dc.date.accessioned2021-11-10T19:44:42Z
dc.date.available2021-11-10T19:44:42Z
dc.date.issued2019-02-13
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/855
dc.description.abstractStudents who are excellent in their academic performance face challenges and difficulties associated with the social relationships they develop when living within the school environment. In similar studies, there are limitations such as the identification of the variables involved without reaching the level of correlation in the educational experience. The main objective of this research is to evaluate the impact of high academic performance on the interpersonal relationships of young adolescents in the I.E. College of the Sacred Heart of Jesus. The methodology used responds to the mixed approach, in the quantitative field follows a correlational method, from the qualitative field follows an ethnographic method, is designed for three phases and applies the instruments of the Davis empathy test (IRI), interview and non-participant observation. The results obtained show that there is a significant relationship between the academic success of the students and the quality of the relationships they have with their classmates, in general they tend to be less emotional and interested in cultivating significant bonds.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltdeng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1160/1/012026/metaspa
dc.titleSchool success in mathematics and the impact on interpersonal relationseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesGarcía J 2012 Análisis y Claves del éxito escolar: una Reflexión Compartida Edetania. 42 189-200spa
dcterms.referencesDuek C 2010 Infancia, desarrollo y conocimiento: los niños y niñas y su socialización Revista Latinoamericana de Ciencias Sociales, Niñez y Juventud 8 02799spa
dcterms.referencesHallinger P and Heck R 2014 Liderazgo colaborativo y mejora escolar: comprendiendo el impacto sobre la capacidad de la escuela y el aprendizaje de los estudiantes Revista iberoamericana sobre calidad, eficacia y cambio en educación 12 88spa
dcterms.referencesRicoy M and Couto M 2018 Desmotivación del alumnado de secundaria en la materia de matemáticas Revista electrónica de investigación educativa 20 69spa
dcterms.referencesVivas T, Pulido F and Cubides J 2013 Perspectivas actuales para el estudio de los derechos humanos desde sus dimensiones Revista Logos, Ciencia & Tecnología 5 0197spa
dcterms.referencesAlarcón J 2004 Estudio sobre los beneficios académicos e interpersonales de una técnica del aprendizaje colaborativo en alumnos de octavo grado en la clase de matemáticas Revista EMA 9 106spa
dcterms.referencesPérez Á 2012 La etnografía como método integrativo Revista Colombiana de Psiquiatría 41 421spa
dcterms.referencesSierra R 1989 Técnicas de investigación social: Teoría y ejercicios (Madrid: Paraninfo S.A.)spa
dcterms.referencesDavis M 1980 A multidimensional approach to individual differences in empathy Catalog of Selected Documents in Psychology 10 851spa
dcterms.referencesPérez A, De Paúl J, Etxeberría J, Montes M and Torres E 2003 Adaptación de interpersonal reactivity index al español Psicothema 15 267spa
dcterms.referencesOlivera J, Braun M and Roussos A 2011 Instrumentos para la evaluación de la empatía en psicoterapia Revista Argentina de Clínica Psicológica 20 132spa
dcterms.referencesBolaño C 2003 Entrevista con Armand Mattelart Sociedad de la información y proyecto intelectual Signo y Pensamiento 22 71spa
dcterms.referencesGarcía Legazpe F 2008 Motivar para el aprendizaje desde la actividad orientadora (Madrid: CIDE)spa
dcterms.referencesCastanyer O 2012 La asertividad expresión de una sana autoestima (Bilbao: Desclée de Brower)spa
dcterms.referencesMartínez J, Vergel M and Zafra S 2016 Ambiente de aprendizaje lúdico de las matemáticas para niños de la segunda infancia Revista Logos Ciencia & Tecnología 7 17spa
dcterms.referencesZafra S, Vergel M and Martínez J 2018 Enseñanza, lenguaje y pensamiento en cálculo. Un análisis cualitativo Revista Logos, Ciencia & Tecnología 5 379spa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/1160/1/012026
dc.relation.citationeditionVol.1160 No.1.(2019)spa
dc.relation.citationendpage7spa
dc.relation.citationissue1 (2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1160spa
dc.relation.citesCarrillo, M. S., Ortega, M. V., & Perez, H. G. (2019). School success in mathematics and the impact on interpersonal relations. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1160, No. 1, p. 012026). IOP Publishing.
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem