Show simple item record

dc.contributor.authorRINCON LEAL, OLGA LUCY
dc.contributor.authorVergel Ortega, Mawency
dc.contributor.authorPaz Montes, Luisa Stella
dc.date.accessioned2021-10-29T01:16:14Z
dc.date.available2021-10-29T01:16:14Z
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/464
dc.description.abstractThe purpose of this research was to establish a relationship between mobile devices and the development of critical thinking in students of the differential equations subject. The research had a quantitative and qualitative methodological approach with quasi-experimental design, the sample was 110 students. Results: The integration of mobile applications favored and motivated the learning of the applications of differential equations, where the student develops critical thinking at the moment that creates, discovers, imagines and assumes. At the same time, when interacting with colleagues, it implements autonomous and collaborative learning, with the ease of access to information. Conclusion: Regarding the perception of students about this tool, 40% highlight its usefulness in understanding the topics and 51.2% step by step methodology. The average age of the students was 20 years with a standard deviation of 2.01 years.eng
dc.format.extent6 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1408 fasc: N/A págs: 1 - 5, DOI:10.1088/1742-6596
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.eng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/issue/1742-6596/1408/1spa
dc.titleMobile devices for the development of critical thinking in the learning of differential equationseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesCantoral R 1993 Hacia una didáctica del cálculo basada en la cognición Antologías I ed Farfán R M (México: Publicaciones Centroamericanas) p 391spa
dcterms.referencesCuevas C, Pluvinage F 2009 Cálculo y tecnología: El cálculo y su enseñanza (México: Instituto Politécnico Nacional)spa
dcterms.referencesÍmaz C, J, Moreno L 2010 La génesis y la enseñanza del cálculo. Las trampas del rigor (México: Trillas)spa
dcterms.referencesHitt F, Dufour S 2014 Un análisis sobre el concepto de derivada en el nivel preuniversitario, del rol de un libro de texto y su posible conexión con el uso de tecnología La Enseñanza del Cálculo Diferencial e Integral ed Cuevas C (México: Pearson Educación)spa
dcterms.referencesDreyfus T 1990 Advanced mathematical thinking Series Mathematics and Cognition: A Research Synthesis by the International Group for the Psychology of Mathematics Education ed Nesher P (New York: Cambridge University Press)spa
dcterms.referencesVergel M, Martinez J, Zafra S 2015 APPS en el rendimiento académico y auto concepto de estudiantes de ingeniería Logos Ciencia & Tecnología 6(2) 198spa
dcterms.referencesRincón O, Vergel M, Ortega S 2015 El blog como estrategia didáctica innovadora en el aprendizaje del cálculo El Cálculo y su Enseñanza 6 45spa
dcterms.referencesRuíz E 2014 La tecnología en el aula de clase: De las calculadoras graficadoras a los ambientes virtuales de aprendizaje Lat Am J. Phys Educ 8 (2) 345spa
dcterms.referencesMendoza L, Gómez M, Gómez R 2013 Desarrollo de habilidades cognitivas y tecnológicas con aprendizaje móvil Revista de Investigación Educativa de La Escuela de Graduados en Educación 3(6) 30spa
dcterms.referencesZambrano J 2009 Aprendizaje móvil (M-learning) Revista Inventum 4(7) 38spa
dcterms.referencesCastro P, González-Palta 2016 Percepción de estudiantes de psicología sobre el uso de facebook para desarrollar pensamiento crítico Revista Formación Universitaria 9(1) 45spa
dcterms.referencesBlázquez F 2001 Sociedad de la información y educación (España: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología)spa
dcterms.referencesRodriguez R 2011 Repensar la relación entre las TIC y la enseñanza universitaria: Problemas y soluciones. Profesorado Revista de Currículum y Formación del Profesorado 15(1) 9spa
dcterms.referencesStemberg R 1999 Inteligent as developing expertise Contemporary Educational Psychology 24(4) 359spa
dcterms.referencesLim C, Lee S, Richards C 2006 Developing interactive objects for a computing mathematics models International Jorunal on E-learning 5 221spa
dcterms.referencesDe león I, Suárez J 2008 El Diseño instruccional y tecnología de la información y la comunicación posibilidades y limitaciones Revista de Investigación 65 57spa
dcterms.referencesRincón O 2016 TIC en la enseñanza de las ecuaciones diferenciales de primer orden Revista Logos Ciencia & Tecnología 8(1) 89spa
dcterms.referencesGuacaneme E, Mora L 2012 La educación del profesor de matemáticas como campo de investigación Revista Papeles 4(7) 102spa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1088/1742-6596/1408/1/012015
dc.relation.citationeditionVol. 1408. No. (2019)spa
dc.relation.citationendpage5spa
dc.relation.citationissue(2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1408spa
dc.relation.citesL Rincón Leal et al 2019 J. Phys.: Conf. Ser. 1408 012015
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record