dc.contributor.author | RINCON LEAL, OLGA LUCY | |
dc.contributor.author | Vergel Ortega, Mawency | |
dc.contributor.author | Paz Montes, Luisa Stella | |
dc.date.accessioned | 2021-10-29T01:16:14Z | |
dc.date.available | 2021-10-29T01:16:14Z | |
dc.date.issued | 2019-11-26 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/464 | |
dc.description.abstract | The purpose of this research was to establish a relationship between mobile devices and the development of critical thinking in students of the differential equations subject. The research had a quantitative and qualitative methodological approach with quasi-experimental design, the sample was 110 students. Results: The integration of mobile applications favored and motivated the learning of the applications of differential equations, where the student develops critical thinking at the moment that creates, discovers, imagines and assumes. At the same time, when interacting with colleagues, it implements autonomous and collaborative learning, with the ease of access to information. Conclusion: Regarding the perception of students about this tool, 40% highlight its usefulness in understanding the topics and 51.2% step by step methodology. The average age of the students was 20 years with a standard deviation of 2.01 years. | eng |
dc.format.extent | 6 Páginas | spa |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.relation.ispartof | Journal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1408 fasc: N/A págs: 1 - 5, DOI:10.1088/1742-6596 | |
dc.rights | Content from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. | eng |
dc.source | https://iopscience.iop.org/issue/1742-6596/1408/1 | spa |
dc.title | Mobile devices for the development of critical thinking in the learning of differential equations | eng |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dcterms.references | Cantoral R 1993 Hacia una didáctica del cálculo basada en la cognición Antologías I ed Farfán R M (México: Publicaciones Centroamericanas) p 391 | spa |
dcterms.references | Cuevas C, Pluvinage F 2009 Cálculo y tecnología: El cálculo y su enseñanza (México: Instituto Politécnico Nacional) | spa |
dcterms.references | Ímaz C, J, Moreno L 2010 La génesis y la enseñanza del cálculo. Las trampas del rigor (México: Trillas) | spa |
dcterms.references | Hitt F, Dufour S 2014 Un análisis sobre el concepto de derivada en el nivel preuniversitario, del rol de un libro de texto y su posible conexión con el uso de tecnología La Enseñanza del Cálculo Diferencial e Integral ed Cuevas C (México: Pearson Educación) | spa |
dcterms.references | Dreyfus T 1990 Advanced mathematical thinking Series Mathematics and Cognition: A Research Synthesis by the International Group for the Psychology of Mathematics Education ed Nesher P (New York: Cambridge University Press) | spa |
dcterms.references | Vergel M, Martinez J, Zafra S 2015 APPS en el rendimiento académico y auto concepto de estudiantes de ingeniería Logos Ciencia & Tecnología 6(2) 198 | spa |
dcterms.references | Rincón O, Vergel M, Ortega S 2015 El blog como estrategia didáctica innovadora en el aprendizaje del cálculo El Cálculo y su Enseñanza 6 45 | spa |
dcterms.references | Ruíz E 2014 La tecnología en el aula de clase: De las calculadoras graficadoras a los ambientes virtuales de aprendizaje Lat Am J. Phys Educ 8 (2) 345 | spa |
dcterms.references | Mendoza L, Gómez M, Gómez R 2013 Desarrollo de habilidades cognitivas y tecnológicas con aprendizaje móvil Revista de Investigación Educativa de La Escuela de Graduados en Educación 3(6) 30 | spa |
dcterms.references | Zambrano J 2009 Aprendizaje móvil (M-learning) Revista Inventum 4(7) 38 | spa |
dcterms.references | Castro P, González-Palta 2016 Percepción de estudiantes de psicología sobre el uso de facebook para desarrollar pensamiento crítico Revista Formación Universitaria 9(1) 45 | spa |
dcterms.references | Blázquez F 2001 Sociedad de la información y educación (España: Consejería de Educación, Ciencia y Tecnología) | spa |
dcterms.references | Rodriguez R 2011 Repensar la relación entre las TIC y la enseñanza universitaria: Problemas y soluciones. Profesorado Revista de Currículum y Formación del Profesorado 15(1) 9 | spa |
dcterms.references | Stemberg R 1999 Inteligent as developing expertise Contemporary Educational Psychology 24(4) 359 | spa |
dcterms.references | Lim C, Lee S, Richards C 2006 Developing interactive objects for a computing mathematics models International Jorunal on E-learning 5 221 | spa |
dcterms.references | De león I, Suárez J 2008 El Diseño instruccional y tecnología de la información y la comunicación posibilidades y limitaciones Revista de Investigación 65 57 | spa |
dcterms.references | Rincón O 2016 TIC en la enseñanza de las ecuaciones diferenciales de primer orden Revista Logos Ciencia & Tecnología 8(1) 89 | spa |
dcterms.references | Guacaneme E, Mora L 2012 La educación del profesor de matemáticas como campo de investigación Revista Papeles 4(7) 102 | spa |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1088/1742-6596/1408/1/012015 | |
dc.relation.citationedition | Vol. 1408. No. (2019) | spa |
dc.relation.citationendpage | 5 | spa |
dc.relation.citationissue | (2019) | spa |
dc.relation.citationstartpage | 1 | spa |
dc.relation.citationvolume | 1408 | spa |
dc.relation.cites | L Rincón Leal et al 2019 J. Phys.: Conf. Ser. 1408 012015 | |
dc.relation.ispartofjournal | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |