• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Estadística
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Estadística
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

School success in mathematics and the impact on interpersonal relations


SANTIAGO CARRILLO, MARTHA CECILIA
Vergel Ortega, Mawency cc
GALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS cc

Artículo de revista


2019-02-13

Journal of Physics: Conference Series

Bogota , Colombia

Students who are excellent in their academic performance face challenges and difficulties associated with the social relationships they develop when living within the school environment. In similar studies, there are limitations such as the identification of the variables involved without reaching the level of correlation in the educational experience. The main objective of this research is to evaluate the impact of high academic performance on the interpersonal relationships of young adolescents in the I.E. College of the Sacred Heart of Jesus. The methodology used responds to the mixed approach, in the quantitative field follows a correlational method, from the qualitative field follows an ethnographic method, is designed for three phases and applies the instruments of the Davis empathy test (IRI), interview and non-participant observation. The results obtained show that there is a significant relationship between the academic success of the students and the quality of the relationships they have with their classmates, in general they tend to be less emotional and interested in cultivating significant bonds.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1674

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1160/1/012026/meta

  • Estadística [71]

Descripción: School success in mathematics and the impact on interpersonal relations.pdf
Título: School success in mathematics and the impact on interpersonal relations.pdf
Tamaño: 449.0Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca