Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVargas-Mantilla, C O
dc.contributor.authorPalacios-Alvarado, W
dc.contributor.authorMedina-Delgado, B
dc.date.accessioned2022-12-21T03:27:35Z
dc.date.available2022-12-21T03:27:35Z
dc.date.issued2021-08-26
dc.identifier.issn17426588spa
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/6686
dc.description.abstractDue to the strategies implemented to carry out the development of a correct teaching by virtual means, a methodological strategy of experimental tests was developed for the identification of polymeric materials through the identification of physical and chemical properties, with the objective of providing the engineering student a greater approach to the application of the scientific method and the activation of the capacity of reasoning and deductive thinking from the physical and chemical point of view. Therefore, the purpose of this research was to validate this strategy implemented with a group of engineering students, for this purpose, the strategy was implemented, and the results obtained by the students from the development of the experimentation were analyzed, the data were analyzed by means of nonparametric tests, in this case binomial test. Finally, it is concluded that the polymer identification test is feasible to be implemented as a remote laboratory, as a methodical strategy in teaching, since it allows the development of experimentation, in this case, the identification of polymeric materials, which present diverse physical properties.eng
dc.format.extent8 páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.rights© Copyright 2021 Elsevier B.V., All rights reserved.eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2102/1/012008/pdfspa
dc.titleRappaport T S 2002 Wireless Communications Principle and Practice (New York: Prentice Hall)eng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesParedes Zárate E P 2017 Programa de Estrategias de Investigación en CTA Fundamentadas en las Teorías de los Procesos Conscientes y el Aprendizaje por Descubrimiento para Mejorar el Desarrollo de Capacidades y Habilidades en Comprensión de Información e Indagación y Experimentación en los Alumnos de 1er Grado de Educación Secundaria de la I.E N° 80533 H.Z.G. Carpabamba – SCH (Perú: Universidad Nacional Pedro Ruiz Gallo)spa
dcterms.referencesCarmona Brenis C J 2019 Programa Experimental Utilizando Material de Reciclaje para Desarrollar la Capacidad de Investigación y Experimentación en Estudiantes de Secundaria de la I.E. Edaltri College de Chiclayo (Perú: Universidad César Vallejo)spa
dcterms.referencesRivera L, et al. 2009 Revista de Informática Educativa y Medios Audiovisuales 6(12) 8spa
dcterms.referencesCalvo I, et al. 2008 Ikastorratza, e-Revista de Didáctica 3 1spa
dcterms.referencesJara C A, Candelas Herías F A, Torres F 2007 Laboratorios virtuales y remotos basados en EJS para la enseñanza de robótica industrial XXVIII Jornadas de Automática (Huelva: Universidad de Alicante)spa
dcterms.referencesAndújar J M, Mateo Sanguino T J 2010 Revista Iberoamericana de Automática e Informática Industrial 1(7) 64spa
dcterms.referencesRosado L, Herreros J R 2004 Aportaciones didácticas de los laboratorios virtuales y remotos en la enseñanza de la física Congreso de Física (Madrid: Universidad Carlos III de Madrid 7 Universidad Nacional de Educación a Distancia)spa
dcterms.referencesLorandi Medina A P, et al. 2011 Revista Internacional de Educación en Ingeniería 4 24spa
dcterms.referencesValera A, Vallés M, Díez J L 2005 Revista Iberoamericana de Automática e Informática Industrial 2(2) 20spa
dcterms.referencesDe la Torre L, et al. 2013 Revista Española de Física 27(1) 57spa
dcterms.referencesInfante Jiménez C 2014 Revista Mexicana de Investigación Educativa 19(62) 917spa
dcterms.referencesTriana K N, Herrera D C, Mesa W 2020 ECBTI Working Papers 1(1) 1spa
dcterms.referencesTim F O, Georg M, Jairo F 2010 Ciencia de los Polímeros para Ingenieros (Colombia: Editorial Guaduales Limitada)spa
dcterms.referencesArias F G 2012 El Proyecto de Investigación – Introducción a la Metodología Científica (Caracas: Editorial Episteme, C.A.)spa
dcterms.referencesDe Oliveira J M, Gallardo Echenique E E 2015 New Approaches in Educational Research 4(2) 82spa
dc.contributor.corporatenameIOP Publishing Ltdspa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/2102/1/012008
dc.relation.citationissue012008spa
dc.relation.citationvolume2102spa
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.subject.proposalExperimental testeng
dc.subject.proposalMethodological strategieseng
dc.subject.proposalNonparametric testseng
dc.subject.proposalPhysical and chemical propertieseng
dc.subject.proposalProperty analysiseng
dc.subject.proposalRemote laboratorieseng
dc.subject.proposalScientific methodeng
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© Copyright 2021 Elsevier B.V., All rights reserved.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como © Copyright 2021 Elsevier B.V., All rights reserved.