Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRamirez Leal, Pastor
dc.contributor.authorMaldonado Estevez, E A
dc.contributor.authorAvendaño Castro, William Rodrigo
dc.date.accessioned2022-11-23T20:17:57Z
dc.date.available2022-11-23T20:17:57Z
dc.date.issued2022-01-05
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/6606
dc.description.abstractThe use of smartphones and some applications for educational purposes are valuable tools in the laboratory since they are motivating for students and the teacher can take advantage of this advantage for the teaching of physics. The experience is based on the anthropological theory of didactics and the teaching approach in science, technology, engineering, and mathematics. It is proposed to investigate a trigger question in physics. To respond, an application is used that uses the smartphone’s sensors to record the simulation data. The experience is described, and results of its implementation are presented. Methodologically, a qualitative descriptive approach was used in a group of tenth grade students taking the physics course. Finally, it is concluded that the students felt motivated since they felt they participated in the construction of their own learning, supported using technologies that facilitate the integration of knowledge in physics.eng
dc.format.extent6spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series. Vol 2159 No°1[2022]
dc.rights© 2022 by the authorseng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/2159/1/012015spa
dc.titleImpact of a science and technology strategy on the learning of physicseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesHernández-Silva C, Tecpan S 2017 Aula invertida mediada por el uso de plataformas virtuales: un tudio de caso en la formación de profesores de física Estudios Pedagógicos 43(3) 19spa
dcterms.referencesLopez-Rivera Z C 2015 La enseñanza de las ciencias naturales desde el enfoque de la apropiación social de la ciencia, la tecnología y la innovación ASCTI en la educación básica–media Revista Científica 2(22) 7spa
dcterms.referencesChevallard Y 2007 Passé et présent de la théorie anthropologique du didactique Sociedad, Escuela y Matemáticas. Aportaciones de la Teoría Antropológica de la Didáctico ed Ruiz-Higueras L, Estepa A, García F J (Jaén: Universidad de Jaén)spa
dcterms.referencesChevallard Y 2012 Teaching mathematics in tomorrow’s society: a case for an oncoming counter paradigm The Proceedings of the 12th International Congress on Mathematical Education ed. Cho S (Seoul: Springer, Cham)spa
dcterms.referencesArabit J, Prendes M P 2020 Metodologías y Tecnologías para enseñar STEM en educación primaria: análisis de necesidades Pixel-Bit: Revista de Medios y Educación 57 10spa
dcterms.referencesRincón-Álvarez G A, Prada-Núñez R, Fernández-Cézar R 2019 ¿Se relacionan las creencias sobre las matemáticas con el rendimiento académico en matemáticas en estudiantes de contexto vulnerables? Eco Matemático 10(2) 6spa
dcterms.referencesPrada R, Rincón G A, Hernández C A 2018 Inteligencias múltiples y rendimiento académico del área de matemáticas en estudiantes de educación básica primaria Infancias Imágenes 17(2) 163spa
dcterms.referencesRincón G A, Fernández R, Hernandez C F 2020 Beliefs about mathematics and academic performance: a descriptive-correlational analysis Journal of Physics: Conference Series 1514(1) 012021:1spa
dcterms.referencesOrtega I M, Rincón G A, Hernández C A 2019 Uso del video como estrategia pedagógica para el desarrollo de la competencia escritora en estudiantes de educación básica Revista Perspectivas 4(2) 52spa
dcterms.referencesMartín O, Santaolalla E 2020 Educación STEM: formación con con-ciencia Padres y Maestros/Journal of Parents and Teachers (381) 41spa
dcterms.referencesGarcía Y, Reyes D S, Burgos F 2017 Actividades STEM en la formación inicial de profesores: nuevos enfoques didácticos para los desafíos del siglo XXI Diálogos Educativos 18(33) 37spa
dcterms.referencesRex A, Wolfson R 2011 Fundamentos de Física (Madrid: Pearson Educación)spa
dcterms.referencesCosta V A, Rizzo K A, Gallego J I 2019 Educación STEM: integrar conceptos de fotometría a la clase de matemática usando tecnología Revista de Enseñanza de la Física 31 237spa
dc.contributor.corporatenameJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/2159/1/012015
dc.publisher.placeReino Unidospa
dc.relation.citationeditionVol. 2159 No° 1 [2022]spa
dc.relation.citationendpage5spa
dc.relation.citationissue1[2022]spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume2159spa
dc.relation.citesP Ramírez-Leal et al 2022 J. Phys.: Conf. Ser. 2159 012015 DOI 10.1088/1742-6596/2159/1/012015
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© 2022 by the authors
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como © 2022 by the authors