Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorRincón Leal, Olga Lucy
dc.contributor.authorSANTIAGO CARRILLO, MARTHA CECILIA
dc.contributor.authorCaceres Carvajal, Maria Olga
dc.date.accessioned2021-12-01T16:58:24Z
dc.date.available2021-12-01T16:58:24Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1619
dc.description.abstractThe objective of the article is to evaluate emotional intelligence in the initial teacher training of the mathematics bachelor program at the "Universidad Francisco de Paula Santander", San José de Cúcuta, Colombia. The methodology is framed in the qualitative approach with some complementary aspects of the quantitative approach, the applied technique is the interview and the trait meta-mood scale instrument. The results describe that the impacts of integrating the emotive dimension in the learning strategies of mathematics is a greater resilience in the teachers in formation, since thanks to the contact with their emotions through introspection and reflection they manage to draw plans and alternatives that help them to devote more time, ask more and study better, especially in those aspects that cause them difficulty.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltdeng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1329/1/012012/metaspa
dc.titleInteligencia emocional en la formación inicial de docenteseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesGil N, Blanco L and Guerrero E 2005 El dominio afectivo en el aprendizaje de las Matemáticas Rev. Iberoamericana de Educación Matemática 2 15spa
dcterms.referencesMaldonado C 2008 Complejidad y Ciencias Sociales desde el aporte de las Matemáticas Cualitativas Rev. de Epistemología de Ciencias Sociales 33 153spa
dcterms.referencesTrujillo M and Rivas L 2005 Orígenes, evolución y modelos de inteligencia emocional INNOVAR Rev. de Ciencias Administrativas y Sociales 15 9spa
dcterms.referencesSalovey P and Mayer J 1990 Emotional intelligence Imagination, Cognition, and Personality J. 9 185spa
dcterms.referencesGoleman D 1995 Emotional intelligence (New York: Bantam Books) 352spa
dcterms.referencesLopes P and Salovey P 2004 Social and emotional learning and school success ed J E Zins, R P Weissberg and H Walberg (New York: Teachers College Press) Toward a broader education: Social, emotional and practical skills 79 Chapter 5spa
dcterms.referencesFernández B and Extremera P 2005 La inteligencia emocional y la educación de las emociones desde el modelo de Mayer y Salovey Rev. Interuniversitaria de Formación del Profesorado 19 63spa
dcterms.referencesTaylor S and Bogdan R 1994 Introducción a los métodos cualitativos de investigación. La búsqueda de significados (Barcelona: Ediciones Paidós Ibérica S.A.) 300spa
dcterms.referencesTamayo M 1999 Serie: Aprender a investigar (Colombia: Instituto Colombiano para el Fomento de la Educación Superior) 134spa
dcterms.referencesGamboa A 2017 Calidad de la Educación Superior. Pretensiones y realidades institucionales Universidad y Salud 19 60spa
dcterms.referencesBenavides M and Gómez-Restrepo C 2005 Métodos en investigación cualitativa: Triangulación Rev. Colombiana de Psiquiatría 34 118spa
dcterms.referencesDubois M 2011 Actividad educativa y formación del docente Rev. Legenda Nueva Etapa 15 80spa
dcterms.referencesDíaz V 2006 Formación docente, práctica pedagógica y saber pedagógico Laurus Revista de Educación 12(Ext) 88spa
dcterms.referencesAlsina Á and Domingo M 2007 Idoneidad didáctica de un protocolo sociocultural de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas Rev. Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa 13 7spa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/1329/1/012012
dc.publisher.placeMadrid , Españaspa
dc.relation.citationeditionVol.1329 No.1.(2019)spa
dc.relation.citationendpage6spa
dc.relation.citationissue1 (2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1329spa
dc.relation.citesCarvajal, M. C., Santiago, M. C., & Leal, O. R. (2019, September). Emotional intelligence in the initial teacher training. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1329, No. 1, p. 012012). IOP Publishing.
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem