Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVergel Ortega, Mawency
dc.contributor.authorLópez Ovalle, E
dc.contributor.authorGómez Colmenares, C A
dc.date.accessioned2021-11-22T18:48:50Z
dc.date.available2021-11-22T18:48:50Z
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1245
dc.description.abstractThe objective of this article is to analyse the influence of the implementation of the Geocatatum platform, a didactic tool in the teaching of geometry in early childhood education. The research follows a mixed study, quasi-experimental and phenomenological design; the sample conformed of 250 children from educational institutions in the Catatumbo, Norte de Santander, Colombia. Resources and services for students and teachers are announced in the development. The results show that the virtual resources and services designed and implemented improved academic performance in geometry and the development of geometric thinking. Emerging categories to these factors were promotion of practices of application of geometry in context, effective use of tic and communicative skills.eng
dc.format.extent6 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1414 fasc: 1 págs: 1 - 7, DOI:10.1088/17426595/1414
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1414/1/012005/metaspa
dc.titleGeocatatum: Its influence on the development of children's geometric thinkingeng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesGodino J, Batanero C and Font V 2003 Fundamentos de la enseñanza y el aprendizaje de las matemáticas (Granada: Universidad de Granada)spa
dcterms.referencesChevallard Y 1991 La transposición didáctica: del saber sabio al saber enseñando (Buenos Aires: Aique)spa
dcterms.referencesOrtega A, Vergel M and Martinez A 2019 Validity of microrubri, instrument to measure the development of competences in mathematics Journal of Physics: Conference Series 1160 012025spa
dcterms.referencesDíaz L 2002 Estadística multivariada: Inferencia y métodos (Bogotá: Universidad Nacional de Colombia)spa
dcterms.referencesVásquez M 2011 La enseñanza de la geometría en el preescolar (Santiago de Cali: Universidad del Valle)spa
dcterms.referencesPagano R 2001 Estadística para ciencias del comportamiento (México: Mc-Graw-Hill)spa
dcterms.referencesMoros J and Borges R 2019 Modelos de regresión multinivel. Evaluación de las competencias investigativas en estudiantes de maestría de la Universidad Nacional Experimental del Táchira Covalente 1 58spa
dcterms.referencesVergel-Ortega M, Martínez J and Nieto F 2016 Validez de instrumento para medir el aprendizaje creativo Comunicaciones en Estadística 9 241spa
dcterms.referencesDuarte Y, Sánchez-Frank J and Gómez C 2019 El trabajo colaborativo en las competencias económicas y financieras en estudiantes del instituto agrícola región del Catatumbo-Colombia Covalente 1 36spa
dcterms.referencesParra H, Suarez J and Vergel M 2019 Curricular trends in the University Francisco de Paula Santander academic program offerings Journal of Physics: Conference Series 1329 012013spa
dcterms.referencesFuller G and Tarwater D 1999 Geometría analítica (México: Pearson)spa
dcterms.referencesVergel M and Gómez C 1998 La Base teórica de la simulación de eventos Respuestas 3 5spa
dcterms.referencesDíaz X, Sánchez J and Colmenares A 2019 Geometría para el aislamiento térmico. Principios de diseño en soluciones constructivas cerámicas Covalente 1 11spa
dcterms.referencesVergel M, Martinez J and Isidro H 2015 Desarrollo del pensamiento matemático en estudiantes de cálculo integral, su relación con la planificación docente Revista Científica 23 50spa
dcterms.referencesDuval R 1983 L‘obstacle du dedoublement des objets mathematiques Educational Studies in Mathematics 14 389spa
dcterms.referencesDuval R 2010 Los cambios de mirada necesarios sobre las figuras Grand 76 24spa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1088/1742-6596/1414/1/012005
dc.publisher.placeInglaterraspa
dc.relation.citationeditionVol. 1414 No. (2020)spa
dc.relation.citationendpage7spa
dc.relation.citationissue(2020)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1414spa
dc.relation.citesE López Ovalle et al 2019 J. Phys.: Conf. Ser. 1414 012005
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Content from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como Content from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.