Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS
dc.contributor.authorVergel Ortega, Mawency
dc.contributor.authorAlvarado Gallardo, A
dc.date.accessioned2021-11-19T21:47:30Z
dc.date.available2021-11-19T21:47:30Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1166
dc.description.abstractGeometric thinking is a process in which competences are developed to understand three-dimensional space. The experience arises from the need to implement teaching methodologies that allow to optimize both the potential of teachable that has the geometry as the potential of learnability of the student with the purpose of deepening in the learnings so that, by means of the construction of models and the mathematical principle of reconstruction and invention of mathematics, emphasizing spatial thinking and leading the student to recognize geometric objects, geometric spaces and associated transformations to develop mathematical skills while strengthening their geometric thinking.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltdeng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1329/1/012016/metaspa
dc.titleDevelopment of geometric thoughteng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesGallardo H and Vergel M 2004 Hacia una propuesta para el aprendizaje de la geometría Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 17 708spa
dcterms.referencesRodríguez M 2010 La teoría del aprendizaje significativo en la perspectiva de la psicología cognitiva (Barcelona: Ediciones Octaedro)spa
dcterms.referencesAusubel D, Novak J and Hanesian H 2009 Psicología educativa: Un punto de vista cognoscitivo (México: Trillas)spa
dcterms.referencesGardner H 1983 Multiple intelligences (Nueva York: Basic Books)spa
dcterms.referencesGardner H 2008 Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica (Barcelona: Paidós)spa
dcterms.referencesGallardo H 2014 El modelo pedagógico dialógico crítico en la educación Respuestas 19 81spa
dcterms.referencesMoncada J 2011 Modelo educativo basado en competencias (México: Trillas)spa
dcterms.referencesTobón S 2004 Formación basada en competencias: Pensamiento complejo, diseño curricular y didáctica (Bogotá: ECOE)spa
dcterms.referencesZabala A 2000 La práctica educativa cómo enseñar (Barcelona: Imprimeix)spa
dcterms.referencesMinisterio de Educación Nacional 2006 Estándares básicos de competencias (Colombia: Ministerio de Educación Nacional)spa
dcterms.referencesAcosta G, Rivera L and Acosta M 2009 Desarrollo del pensamiento lógico matemático (Bogotá: FOCO Ediciones)spa
dcterms.referencesVan Hiele P 1959 El Pensamiento del niño y la geometría Belletin de I’Association des professeurs Mathematiques de I’Enseignement Public 198 199spa
dcterms.referencesSaiz I 1998 La ubicación espacial en los primeros años de escolaridad Educación Matemática 10 71spa
dcterms.referencesGallardo H and Vergel M 2000 Exploración y aprendizaje de la geometría fractal Acta Latinoamericana de Matemática Educativa 13 186spa
dcterms.referencesArguedas T 2014 La geometría de la naturaleza: Benoit Mandelbrot Revista digital: Matemática, educación e internet 21 11spa
dcterms.referencesMandelbrot B 1993 Los objetos fractales: forma, azar, dimensión (Barcelona: Tusques)spa
dcterms.referencesMandelbrot B 1985 The fractal geometry of nature (New York: W. H. Freeman)spa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/1329/1/012016
dc.publisher.placeMadrid , Españaspa
dc.relation.citationeditionVol.1329 No.1.(2019)spa
dc.relation.citationendpage136spa
dc.relation.citationissue1 (2019)spa
dc.relation.citationstartpage130spa
dc.relation.citationvolume1329spa
dc.relation.citesPérez, H. G., Ortega, M. V., & Gallardo, O. A. (2019, September). Development of geometric thought. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1329, No. 1, p. 012016). IOP Publishing.
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem