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    • Numerical simulation of a spark ignition internal combustion engine using ethanol-gasoline blends 

      Meneses Barrera, Laura Tatiana (Universidad Francisco de Paula SantanderFacultad de IngenieríaSan José de CúcutaIngeniería Mecánica, 2020)
      En el presente trabajo se Simular un motor de combustión interna de encendido por chispa utilizando los modelos 0D y 1D en AVL BOOST, utilizando cinco mezclas de etanol-gasolina (E0, E20, E40, E60, E85) como combustibles. ...
    • The external aerodynamics of the ahmed body reference geometry: a numerical analysis using cfd 

      Chávez Gutiérrez, Jorge Esteban (Universidad Francisco de Paula SantanderFacultad de IngenieríaSan José de CúcutaIngeniería Mecánica, 2020)
      In the present study, numerical CFD simulations were developed on the Ahmed body reference geometry in order to understand and analyze its external aerodynamics, such as: generation of vortices; fields of velocity around ...

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      • Portada Numerical simulation of a spark ignition internal combustion engine using ethanol-gasoline blends

        Numerical simulation of a spark ignition internal combustion engine using ethanol-gasoline blends

        ...

        Meneses Barrera, Laura Tatiana | 2020

        En el presente trabajo se Simular un motor de combustión interna de encendido por chispa utilizando los modelos 0D y 1D en AVL BOOST, utilizando cinco mezclas de etanol-gasolina (E0, E20, E40, E60, E85) como combustibles. El análisis incluye la variación de la relación de compresión de cada mezcla (11, 12,5, 13, 14) analizando los parámetros de rendimiento del motor y composición de los gases de escape, eficiencias, temperaturas dentro del cilindro y un breve análisis de viabilidad económica para mezclas que mostraron datos de potencia similares. La simulación fue realizada en AVL BOOST. El modelo de combustión utilizado fue el modelo de Wibe, tomando sus datos de estudios experimentales from literatura. Hubo una disminución del 17% en el par y la potencia para la mezcla E84 en comparación con la gasolina a RC 11. mezclas como la E20 con una relación de compresión de 13 y la E40 con una relación de compresión de 14 obtuvieron valores de par y potencia similares a los de la gasolina. El menor poder calorífico del etanol implica un mayor consumo específico, se produjo una disminución de 9,7% en el consumo del E84 a RC 14 frente al E84 a RC11.

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      • Portada The external aerodynamics of the ahmed body reference geometry: a numerical analysis using cfd

        The external aerodynamics of the ahmed body reference geometry: a numerical analysis using cfd

        ...

        Chávez Gutiérrez, Jorge Esteban | 2020

        In the present study, numerical CFD simulations were developed on the Ahmed body reference geometry in order to understand and analyze its external aerodynamics, such as: generation of vortices; fields of velocity around the geometry, mainly in the wake part; generation of drag by pressure and drag by friction; and sustentation generation. On the other hand, in the validation process of results, fundamental parameters were considered, such as: mesh independence study, computational domain independence study and mesh quality analysis. In addition, different turbulence models were used to determine which best predicted the airflow around the geometry. The results obtained through the numerical simulations were verified exhaustively to guarantee the veracity of the simulations, additionally a comparison was made with experimental investigations, showing high concordance between the results.

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