• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Estudios Sociales y Pedagogía para la Paz - GIESPPAZ
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Estudios Sociales y Pedagogía para la Paz - GIESPPAZ
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Conceptions and pedagogical practices on the mathematical processes of teachers


HERNANDEZ SUAREZ, CESAR AUGUSTO cc
Prada Nuñez, Raul cc
Aloiso, Audin

Artículo de revista


2019

Journal of Physics: Conference Series

Reino Unido

The objective of this research work is to establish the disciplinary, didactic and pedagogical conceptions of teachers in the area of mathematics in basic education against the formative process by competences and mathematical processes. The relationship between the standards developed in the institution against those stipulated by the “Ministerio de Educación Nacional” of Colombia was analyzed. This research was developed considering a hermeneutical historical paradigm, guided by the integrated qualitative approach, from an ethnographic design and therefore microetnography as a method. The research contributes from the epistemological, pedagogical and didactic categories, towards the achievement of evidence related to the classroom practices of teachers where contextualized problematic situations do not prevail so that the classes of the students are routine, not very impactful and the environment or Space becomes unmanageable, they do not have an adequate use of educational texts, and the use of educational material such as technological tools is not evident.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/852

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1408/1/012009

  • Estudios Sociales y Pedagogía para la Paz - GIESPPAZ [65]

Descripción: Conceptions and pedagogical practices on the mathematical processes of teachers.pdf
Título: Conceptions and pedagogical practices on the mathematical processes of teachers.pdf
Tamaño: 445.8Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca