• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • EULER
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • EULER
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Developmental perspectives of numerical thinking for the interpretation of physical quantities


Rincón Leal, Olga Lucy
Salazar-Torres, Juan-Pablo
Valbuena-Prada, Oscar

Artículo de revista


2020-11-04

Journal of Physics: Conference Series

Madrid , España

This research reveals the perspectives in the teaching of numerical thinking through a documentary review. The representation of physical elements such as functions, vectors and operators, and their subsequent interpretation through numerical thinking gives meaning to the physical quantities that such elements represent. A documentary sample integrated for 40 sources on numerical thinking such as articles published in indexed journals, postgraduate dissertations, and books is considered. A qualitative content analysis method is used. First, an encoding procedure is applied for tagging the extracted information from the source documents. Then, a split and merge procedure is considered in order to establish from the tags the dimensions and categories that allow determining the conceptual relationships that support the developmental perspectives of numerical thinking. The method reveals that the numerical thinking can be developed in the global context from four perspectives, namely, historical, theoretical, curricular, and social perspectives. From these results, an incorporation of the such perspectives can be institutionalized for promoting curricular, didactic and evaluative new proposals for numerical thinking teaching.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1127

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1672/1/012014/meta

  • EULER [81]

Descripción: Developmental perspectives of numerical thinking for the interpretation of physical quantities.pdf
Título: Developmental perspectives of numerical thinking for the interpretation of physical quantities.pdf
Tamaño: 720.4Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca