Show simple item record

dc.contributor.authorGALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS
dc.contributor.authorGómez Mendoza, F A
dc.contributor.authorVillamizar Jaimes, D
dc.date.accessioned2021-11-10T16:13:44Z
dc.date.available2021-11-10T16:13:44Z
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/845
dc.description.abstractThe work developed is action research type, framed in the qualitative paradigm. It designs a didactic strategy for the development of a different pedagogical practice to the traditional one that allows a greater autonomy in the student during the learning process, since the apprehension of knowledge is done in a more personal and practical way. The didactic proposal is developed from the diagnosis of the student's creativity and their ability to interact with academic platforms. Its implementation allows the student to learn by doing in a process of trial, error and correction in order to promote creative thinking while achieving meaningful learning.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltdeng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1408/1/012025/metaspa
dc.titleLearn by doing as a didactic strategy through the codecademy web portal in pedagogical practice to promote creative thinking and significant learning in studentseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesDepablos L 2016 El Twitter y la Web 2.0 como para la enseñanza de la sociopolítica en el doctorado en educación Revista Heurística 19 53spa
dcterms.referencesMinisterio de Educación Nacional (MEN) 2008 Ser competente en tecnología ¡una necesidad para el desarrollo (Ministerio de Educación Nacional: Colombia)spa
dcterms.referencesOrganización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO) 2005 Formación docente y las tecnologías de información y comunicación (Santiago de Chile: Organización de las Naciones Unidas para la Educación, la Ciencia y la Cultura)spa
dcterms.referencesAhedo J and Danvila I 2014 Las nuevas tecnologías como herramientas que facilitan la educación formativa en la educación (Guadalajara: Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey)spa
dcterms.referencesMorales V 2013 Desarrollo de competencias digitales docentes en la educación básica Revista de Innovación Educativa 5 88spa
dcterms.referencesEsquivias M T 2004 Creatividad: definiciones, antecedentes y aportaciones Revista Digital Universitaria 5 2spa
dcterms.referencesAusubel D, Novak J and Hanesian H 1983 Psicología educativa. Un punto de vista cognoscitivo (México: Trillas)spa
dcterms.referencesHernández R, Fernández C and Baptista M 2014 Metodología de la investigación, 6 edición (México: MCGraw-Hill)spa
dcterms.referencesGallardo H, Vergel M and Villamizar F 2018 Investigación intervención y enfoque multimétodo en ciencias humanas y educación matemática Logos Ciencia y Tecnología 9 84spa
dcterms.referencesRojas B 2014 Investigación cualitativa (Caracas: Universidad Pedagógica Experimental Libertador)spa
dcterms.referencesGimeno J and Pérez A 1992 Comprender y transformar la enseñanza Historia y Comunicación Social 1 338spa
dcterms.referencesPenagos J and Aluni R 2000 Preguntas más frecuentes sobre creatividad Revista Psicología 1 Edición Especialspa
dcterms.referencesZuluaga O 1979 Colombia: Dos modelos de su práctica pedagógica durante el siglo XIX (Medellín: Universidad de Antioquia)spa
dcterms.referencesMartínez A 2012 Práctica pedagógica: Historia y presente de un concepto en práctica pedagógica: Perspectivas teóricas (Bogotá: ECOE)spa
dcterms.referencesWaisburd G 2009 Pensamiento creativo e innovación Revista Digital Universitaria 10 2spa
dcterms.referencesDe Bono E 1994 El Pensamiento creativo: el poder del pensamiento lateral para la creación de nuevas ideas (México: Paidós)spa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/1408/1/012025
dc.relation.citationeditionVol.1408 No.1.(2019)spa
dc.relation.citationendpage6spa
dc.relation.citationissue1 (2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1408spa
dc.relation.citesMendoza, F. G., Pérez, H. G., & Jaimes, D. V. (2019, November). Learn by doing as a didactic strategy through the codecademy web portal in pedagogical practice to promote creative thinking and significant learning in students. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1408, No. 1, p. 012025). IOP Publishing.
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record