Mostrar el registro sencillo del ítem
Pedagogical strategies of the teaching and learning processes of mathematics and physics to strengthen ethical values in students
dc.contributor.author | Vergel Ortega, Mawency | |
dc.contributor.author | GALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS | |
dc.contributor.author | Barrera García, A M | |
dc.date.accessioned | 2021-11-09T14:55:55Z | |
dc.date.available | 2021-11-09T14:55:55Z | |
dc.date.issued | 2020-09-30 | |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/797 | |
dc.description.abstract | This research project seeks to analyze the relationship of ethical values with the process of teaching and learning mathematics and physics through a pedagogical strategy in students of the eleventh grade of the "Escuela Bicentenario, Universidad de Pamplona, Colombia", through the technique of the focus group. Thus, the research process allows us to recognize that ethical values such as responsibility, honesty, justice and solidarity are strengthened through the implementation of pedagogical strategies within the classroom and their impact on the formation of the life project, being the development of physical-mathematical thinking a fundamental axis for the strengthening of values. | eng |
dc.format.mimetype | application/pdf | spa |
dc.language.iso | eng | spa |
dc.publisher | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.relation.ispartof | Journal of Physics: Conference Series | |
dc.rights | Content from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltd | eng |
dc.source | https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1645/1/012017/meta | spa |
dc.title | Pedagogical strategies of the teaching and learning processes of mathematics and physics to strengthen ethical values in students | eng |
dc.type | Artículo de revista | spa |
dcterms.references | Ascencio N, Solórzano O and Gallego L 2017 XXII Congreso Internacional de Contaduría, Administración e Informática (México: Universidad Nacional Autónoma de México) Estrategia para la apropiación del conocimiento de la cultura contable en Colombia | spa |
dcterms.references | Morales L, Mazzitelli C and Olivera A 2015 La enseñanza y el aprendizaje de la física y de la química en el nivel secundario desde la opinión de estudiantes Revista Electrónica de Investigación en Educación y Ciencias 10 11 | spa |
dcterms.references | Moreira M 2014 Enseñanza de la física: aprendizaje significativo, aprendizaje mecánico y criticidad Revista de Enseñanza de la Física 26 45 | spa |
dcterms.references | Ramírez F, Sánchez M and Quintero H 2005 El papel de los valores en la identidad corporativa Negotium 1 35 | spa |
dcterms.references | Arana M and Batista N 1999 La educación en valores: una propuesta pedagógica para la formación profesional Pedagogía Universitaria 4 1 | spa |
dcterms.references | Ávila A 2008 ¿Qué es la Justicia?: de Hans Kelsen Frónesis 15 151 | spa |
dcterms.references | Amengual G 1993 La solidaridad como alternativa. Notas sobre el concepto de solidaridad Revista Internacional de Filosofía Política 1 135 | spa |
dcterms.references | Rorty R 1991 Contingencia, Ironía y Solidaridad (Barcelona: Ediciones Paidós) | spa |
dcterms.references | Braz A 2002 La responsabilidad en la obra de Kant: heterogeneidad y tránsito entre el derecho y la ética Universidad Philosophica 39 119 | spa |
dcterms.references | Vélez X and Cano E 2016 Los diferentes tipos de responsabilidad social y sus implicaciones éticas Domino de las Ciencias 2 117 | spa |
dcterms.references | Díaz C and Fernández J 2016 Marco conceptual de la ética y la responsabilidad social empresarial: un enfoque antropológico y estratégico Empresa y Humanismo 19 69 | spa |
dcterms.references | Bonilla A, Corredor G, Lizcano C, Galeano M, Miranda A, Aldana J, Rodríguez J and Suárez C 2011 Una aproximación hacia el concepto de honestidad en el ámbito laboral colombiano Revista Iberoamericana de Psicología: Ciencia y Tecnología 4 101 | spa |
dcterms.references | Campos M and Torres A 2020 Necesidad de un marco de referencia para caracterizar el pensamiento físico: algunas reflexiones Pädi Boletín Científico de Ciencias Básicas e Ingenierías del ICBI 8 31 | spa |
dcterms.references | Meléndez R 2016 El proyecto de vida como categoría de interpretación en la formación profesional Mendive 14 174 | spa |
dcterms.references | Martínez M 2011 Comportamiento Humano, Nuevos Métodos de Investigación (México: Editorial Trillas) | spa |
dcterms.references | Gallardo H Vergel M and Villamizar F 2018 Investigación intervención y enfoque multimétodo en ciencias humanas y educación matemática Logos Ciencia y Tecnología 9 84 | spa |
dcterms.references | García M and Rodríguez M 2000 El grupo focal como técnica de investigación cualitativa en salud: diseño y puesta en práctica Atención Primaria 25 1 | spa |
dcterms.references | Fernández A 2016 El concepto de Responsabilidad (México: Universidad Autónoma Metropolitana) | spa |
dcterms.references | Saz-Orozco C 1967 Confucio y el fin ético del individuo Boletín de la Asociación Española de Orientalistas 3 67 | spa |
dcterms.references | Tabra E 2017 Ética y Solidaridad: Perspectivas Históricas y Normativas (Ginebra: Globethics.net International Secretariat) | spa |
dc.identifier.doi | 10.1088/1742-6596/1645/1/012017 | |
dc.relation.citationedition | Vol.1645 No.1.(2020) | spa |
dc.relation.citationendpage | 12017-7 | spa |
dc.relation.citationissue | 1 (2020) | spa |
dc.relation.citationstartpage | 12017-1 | spa |
dc.relation.citationvolume | 1645 | spa |
dc.relation.cites | García, A. B., Pérez, H. G., & Ortega, M. V. (2020, September). Pedagogical strategies of the teaching and learning processes of mathematics and physics to strengthen ethical values in students. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1645, No. 1, p. 012017). IOP Publishing. | |
dc.relation.ispartofjournal | Journal of Physics: Conference Series | spa |
dc.rights.accessrights | info:eu-repo/semantics/openAccess | spa |
dc.rights.creativecommons | Atribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0) | spa |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | spa |
dc.type.content | Text | spa |
dc.type.driver | info:eu-repo/semantics/article | spa |
dc.type.redcol | http://purl.org/redcol/resource_type/ART | spa |
oaire.accessrights | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | spa |
oaire.version | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | spa |
dc.type.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | spa |