Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorVergel Ortega, Mawency
dc.contributor.authorGALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS
dc.contributor.authorBarrera García, A M
dc.date.accessioned2021-11-09T14:55:55Z
dc.date.available2021-11-09T14:55:55Z
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/797
dc.description.abstractThis research project seeks to analyze the relationship of ethical values with the process of teaching and learning mathematics and physics through a pedagogical strategy in students of the eleventh grade of the "Escuela Bicentenario, Universidad de Pamplona, Colombia", through the technique of the focus group. Thus, the research process allows us to recognize that ethical values such as responsibility, honesty, justice and solidarity are strengthened through the implementation of pedagogical strategies within the classroom and their impact on the formation of the life project, being the development of physical-mathematical thinking a fundamental axis for the strengthening of values.eng
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence. Any further distribution of this work must maintain attribution to the author(s) and the title of the work, journal citation and DOI. Published under licence by IOP Publishing Ltdeng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1645/1/012017/metaspa
dc.titlePedagogical strategies of the teaching and learning processes of mathematics and physics to strengthen ethical values in studentseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesAscencio N, Solórzano O and Gallego L 2017 XXII Congreso Internacional de Contaduría, Administración e Informática (México: Universidad Nacional Autónoma de México) Estrategia para la apropiación del conocimiento de la cultura contable en Colombiaspa
dcterms.referencesMorales L, Mazzitelli C and Olivera A 2015 La enseñanza y el aprendizaje de la física y de la química en el nivel secundario desde la opinión de estudiantes Revista Electrónica de Investigación en Educación y Ciencias 10 11spa
dcterms.referencesMoreira M 2014 Enseñanza de la física: aprendizaje significativo, aprendizaje mecánico y criticidad Revista de Enseñanza de la Física 26 45spa
dcterms.referencesRamírez F, Sánchez M and Quintero H 2005 El papel de los valores en la identidad corporativa Negotium 1 35spa
dcterms.referencesArana M and Batista N 1999 La educación en valores: una propuesta pedagógica para la formación profesional Pedagogía Universitaria 4 1spa
dcterms.referencesÁvila A 2008 ¿Qué es la Justicia?: de Hans Kelsen Frónesis 15 151spa
dcterms.referencesAmengual G 1993 La solidaridad como alternativa. Notas sobre el concepto de solidaridad Revista Internacional de Filosofía Política 1 135spa
dcterms.referencesRorty R 1991 Contingencia, Ironía y Solidaridad (Barcelona: Ediciones Paidós)spa
dcterms.referencesBraz A 2002 La responsabilidad en la obra de Kant: heterogeneidad y tránsito entre el derecho y la ética Universidad Philosophica 39 119spa
dcterms.referencesVélez X and Cano E 2016 Los diferentes tipos de responsabilidad social y sus implicaciones éticas Domino de las Ciencias 2 117spa
dcterms.referencesDíaz C and Fernández J 2016 Marco conceptual de la ética y la responsabilidad social empresarial: un enfoque antropológico y estratégico Empresa y Humanismo 19 69spa
dcterms.referencesBonilla A, Corredor G, Lizcano C, Galeano M, Miranda A, Aldana J, Rodríguez J and Suárez C 2011 Una aproximación hacia el concepto de honestidad en el ámbito laboral colombiano Revista Iberoamericana de Psicología: Ciencia y Tecnología 4 101spa
dcterms.referencesCampos M and Torres A 2020 Necesidad de un marco de referencia para caracterizar el pensamiento físico: algunas reflexiones Pädi Boletín Científico de Ciencias Básicas e Ingenierías del ICBI 8 31spa
dcterms.referencesMeléndez R 2016 El proyecto de vida como categoría de interpretación en la formación profesional Mendive 14 174spa
dcterms.referencesMartínez M 2011 Comportamiento Humano, Nuevos Métodos de Investigación (México: Editorial Trillas)spa
dcterms.referencesGallardo H Vergel M and Villamizar F 2018 Investigación intervención y enfoque multimétodo en ciencias humanas y educación matemática Logos Ciencia y Tecnología 9 84spa
dcterms.referencesGarcía M and Rodríguez M 2000 El grupo focal como técnica de investigación cualitativa en salud: diseño y puesta en práctica Atención Primaria 25 1spa
dcterms.referencesFernández A 2016 El concepto de Responsabilidad (México: Universidad Autónoma Metropolitana)spa
dcterms.referencesSaz-Orozco C 1967 Confucio y el fin ético del individuo Boletín de la Asociación Española de Orientalistas 3 67spa
dcterms.referencesTabra E 2017 Ética y Solidaridad: Perspectivas Históricas y Normativas (Ginebra: Globethics.net International Secretariat)spa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/1645/1/012017
dc.relation.citationeditionVol.1645 No.1.(2020)spa
dc.relation.citationendpage12017-7spa
dc.relation.citationissue1 (2020)spa
dc.relation.citationstartpage12017-1spa
dc.relation.citationvolume1645spa
dc.relation.citesGarcía, A. B., Pérez, H. G., & Ortega, M. V. (2020, September). Pedagogical strategies of the teaching and learning processes of mathematics and physics to strengthen ethical values in students. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1645, No. 1, p. 012017). IOP Publishing.
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem