Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorEspinel Rubio, Gladys Adriana
dc.contributor.authorC A, Hernández Suarez
dc.contributor.authorL S, Paz Montes
dc.date.accessioned2022-11-17T21:41:37Z
dc.date.available2022-11-17T21:41:37Z
dc.date.issued2021-11-01
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/6528
dc.description.abstractThe digital portfolio is a student-student, student-teacher interaction tool where formative assessment plays an important role in the learning of physics, with which the progress of students is monitored, the entire training process is evaluated and supported of the student, according to the planning and contents of the physics course. Therefore, this article describes the use of the digital portfolio as a tool for learning in students of a teacher training program in natural sciences and environmental education at a public university in Colombia. It is a quantitative study with a non-experimental design. The research subjects were students taking the subject of basic physics. The results indicate that students perceive the portfolio as a tool that allows monitoring and reflection of their learning and favor the integration of what they have learned, which supports the use of this tool, in accordance with the results of evaluation of the students' formative process. However, the use of the portfolio requires a continuous process of change and innovation, monitoring and permanent feedback between the teacher and the students.eng
dc.format.extent07 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.relation.ispartofispartof:Journal of Physics: Conference Series Vol. 2073 No. 012004 (2021)
dc.rights© 2021 Institute of Physics Publishing. All rights reserved.eng
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/spa
dc.sourcehttps://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85119349247&doi=10.1088%2f1742-6596%2f2073%2f1%2f012004&origin=inward&txGid=1ae5d463470576edf02eb67bdd063608spa
dc.titleDigital portfolio: A tool for learning physicseng
dc.typeArtículo de Revistaspa
dcterms.referencesRomero M A, Crisol E 2011 Revista Docencia e Investigación 21 25spa
dcterms.referencesDino-Morales L I, Tobón S 2017 IE Revista De Investigación Educativa De La REDIECH 8(14) 69spa
dcterms.referencesLópez A 2013 La Evaluación Como Herramienta para el Aprendizaje: Conceptos, Estrategias y Recomendaciones (Bogotá: Editorial Magisterio)spa
dcterms.referencesPrada R, Hernández C A, Cordero M C 2020 Plataformas digitales educativas y sus recursos en la formación de profesionales Educación, Prácticas Pedagógicas Alternativas ed Hernández Y K, Contreras-Santander Y L, Aguilar-Barreto A J, Barrera L, Flórez-Romero M (San José de Cúcuta: Universidad Simón Bolívar) Chapter 7 p 165spa
dcterms.referencesSalazar S, Arévalo M 2019 Revista Complutense de Educación 30(4) 965spa
dcterms.referencesCabau B 2017 E-portfolio as a tool to respond higher education ambitions and societal expectations EPortfolios in Higher Education A Multidisciplinary Approach ed Chaudhuri T, Cabau B (Hong Kong: Nature Singapure) Chapter 5 p 75spa
dcterms.referencesSobrados M 2016 Opción 32(10) 773spa
dcterms.referencesOrtíz-Arismendy A, Ramírez M E, Díaz M E 2019 Revista Perspectivas 4(2) 20spa
dcterms.referencesPrada R, Hernández C A, Gamboa A A 2019 Revista Virtual Universidad Católica del Norte (57) 137spa
dcterms.referencesPrada R, Hernández C A, Gamboa A A 2019 Journal of Physics: Conference Series 1388(1) 012046:1spa
dcterms.referencesTrejo H 2019 Sincronía 75 328spa
dcterms.referencesFlores I, Merino J, Walter A 2009 Guía Didáctica para Diseñar Portafolios Digitales (San Salvador: Universidad de El Salvador)spa
dcterms.referencesMurillo G 2012 Revista Electrónica Actualidades Investigativas en Educación 12(1) 1spa
dcterms.referencesAlcaraz N 2016 Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa 9(1) 31spa
dcterms.referencesGarcía-Carpintero E 2017 REDU. Revista de Docencia Universitaria 15(1) 241spa
dcterms.referencesRey E, Escalera Á M 2011 DIM: Didáctica, Innovación y Multimedia 21 1spa
dcterms.referencesBalart C, Cortés S 2015 Contextos (34) 111spa
dcterms.referencesFielder U M 2015 Uso de Portafolio Como Método de Enseñanza y Evaluación en Medicina Interna: Percepción de Académicos y Estudiantes del Hospital Clínico de la Universidad de Chile (Santiago de Chile: Universidad de Chile)spa
dcterms.referencesHernández R, Fernández C, Baptista M P 2010 Metodología de la Investigación (Ciudad de México: McGraw Hill)spa
dcterms.referencesMoreno P, López F, Cruz M R 2014 Didáctica de las Ciencias Experimentales y Sociales 28 83spa
dcterms.referencesMatovelle P 2018 El Uso del E-Portafolio Como Estrategia Didáctica para Desarrollar la Competencia de Lectura Comprensiva en el Idioma Inglés en Educación Superior (Guayaquil: Universidad Casa Grande)spa
dcterms.referencesPadilla E 2018 Portafolio de Trabajo: Una Propuesta de Innovación en Ciencias Naturales (Valdivia: Universidad Austral de Chile)spa
dc.contributor.corporatenameJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.identifier.doi10.1088/1742-6596/2073/1/012004
dc.publisher.placeReino Unidospa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_8544spa
dc.type.contentArtículo de Investigaciónspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/conferenceObjectspa
dc.type.redcolhttps://purl.org/redcol/resource_type/ECspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

© 2021 Institute of Physics Publishing. All rights reserved.
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como © 2021 Institute of Physics Publishing. All rights reserved.