Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS
dc.contributor.authorPaz Montes, Luisa Stella
dc.contributor.authorMedina Escamilla, L N
dc.date.accessioned2021-10-29T21:56:55Z
dc.date.available2021-10-29T21:56:55Z
dc.date.issued2019-09-30
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/496
dc.description.abstractThe study developed, and which is presented succinctly in this report, aimed to implement an intervention plan with the GeoGebra software tool for geometric reasoning in ninth grade students of the San José Educational Institution of the city of San José de Cúcuta. Methodologically, it is a quasi-experimental study of pretest and posttest with control group. The pretest showed flaws in Geometric Reasoning in the students, both in the control and experimental groups. These results led to the design and implementation of a Treatment Plan for the experimental group using the GeoGebra software tool. After applying the posttest, it was demonstrated, through its results, that the Plan was highly significant, since a high percentage of the students of the experimental group correctly answered the questions of the instrument on geometric reasoning.eng
dc.format.extent7 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1329 fasc: NA págs: 1 - 6, DOI:10.1088/1742-6596
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.eng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1329/1/012019/metaspa
dc.titleImplementation of the GeoGebra software tool for geometrical reasoning competition in ninth grade studentseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesVygotsky LS 1979 El desarrollo de los procesos psicológicos superiores (Barcelona: Grupo Editorial Grijalbo)spa
dcterms.referencesBrousseau G 1986 Fundamentos y métodos de la didáctica de las matemáticas Recherches en Didactique des Mathématiques 7(2) 33spa
dcterms.referencesMinisterio de Educación Nacional (MEN) 2006 El plan decenal de educación 2006-2016. La educación que queremos para el país que soñamos (Colombia: Ministerio de Educación Nacional)spa
dcterms.referencesBrousseau G 2007 Iniciación al estudio de la teoría de las situaciones didácticas (Buenos Aires: Libros del Zorzal)spa
dcterms.referencesReal Academia Española 2001 Diccionario de la Real Academia Española (España: Real Academia Española)spa
dcterms.referencesSamper C, Leguizamon C y Camargo L 2001 Razonamiento en geometría Revista EMA 6(2) 141spa
dcterms.referencesGuillén Soler G 2004 El modelo de Van Hiele aplicado a la geometría de los sólidos: describir, clasificar, definir y demostrar como componentes de la actividad matemática Educación Matemática 16(3) 103spa
dcterms.referencesMinisterio de Educación Nacional (MEN) 1998 Matemáticas. Lineamientos curriculares (Colombia: Ministerio de Educación Nacional)spa
dcterms.referencesVygotsky L S 1981 Pensamiento y lenguaje (Buenos Aires: La Pléyade)spa
dcterms.referencesChamorro M 2003 Didáctica de las matemáticas (Madrid: Pearson)spa
dcterms.referencesCastillo V and Popayán Y 2017 Aplicación de la teoría de las situaciones didácticas a las ciencias sociales Educere 21(70) 539spa
dcterms.referencesDel-Pino J 2013 El uso de Geogebra como herramienta para el aprendizaje de las medidas de dispersión Probabilidad Condicionada: Revista de didáctica de la estadística 1 243spa
dcterms.referencesRojano T 2003 Incorporación de entornos tecnológicos de aprendizaje a la cultura escolar: Proyecto de innovación educativa en matemáticas y ciencias en escuelas secundarias públicas de México Rev. Iberoamericana de Educación 33 135spa
dcterms.referencesSaidon L 2013 Guía de Inicio Rápido (Argentina: GeoGebra)spa
dcterms.referencesHernández R, Fernández P and Bapttista L 2008 Metodología de la investigación (México: Mc. Graw Hill)spa
dcterms.referencesShunk D 2012 Teorías del aprendizaje una perspectiva educativa (México: Pearson)spa
dcterms.referencesInstituto Colombiano para el Fomento de la Educación Superior (ICFES) 2015 Informe nacional resultados nacionales 2014-2 - 2016-2 saber 11 (Colombia: Instituto Colombiano para el Fomento de la Educación Superior)spa
dcterms.referencesJaime A and Gutiérrez A 1995 El grupo de isometrías del plano (Barcelona: Síntesis)spa
dcterms.referencesCabero J 1998 Impacto de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación en las organizaciones educativas (Granada: Universitario)spa
dcterms.referencesMarqués Graells P 2012 Impacto de las TIC en la educación: funciones y limitaciones 3c Tic, Cuadernos de Desarrollo Aplicados a las TIC 3 14spa
dcterms.referencesCarrera B and Mazzarella C 2001 Vygotsky: Enfoque sociocultural Educere 5(13) 41spa
dcterms.referencesWertsch JV 1988 Vigotsky y la formación social de la mente (Barcelona: Paidós)spa
dcterms.referencesBlanch G 1990 Vygotsky: The man and his cause Vygotsky and education: Instructional implications and applications of sociohistorical psychology ed L Moll (Cambridge: Cambridge University Press)spa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1088/1742-6596/1329/1/012019
dc.publisher.placeInglaterraspa
dc.relation.citationeditionVol. 1329 No.(2019)spa
dc.relation.citationendpage6spa
dc.relation.citationissue(2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1329spa
dc.relation.citesL N Medina Escamilla et al 2019 J. Phys.: Conf. Ser. 1329 012019
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem