Show simple item record

dc.contributor.authorPaz Montes, Luisa Stella
dc.contributor.authorALVAREZ PAZ, DIEGO MAURICIO
dc.contributor.authorfonseca palacios, raul alexander
dc.date.accessioned2021-10-29T21:03:05Z
dc.date.available2021-10-29T21:03:05Z
dc.date.issued2019-11-26
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/489
dc.description.abstractIn the present investigation, a reflection was made on the teaching practices in the area of mathematics that entails educational institutions conducive academic spaces to generate entrepreneurial attitudes in students. These are personalized from the voices of the participants, involving the student in the development of the entrepreneurial culture and in the basic competences generated from the mathematics. The complexity present in the teaching practice becomes significant in the student when it is possible to establish an interrelation with their social, cultural, economic environment and, above all, in the proactive action that the student develops in the face of any situation in life. A new feeling that allows manifestations in students of: autonomy, responsibility, innovation, creativity and to generate in them citizen awareness.eng
dc.format.extent7 Páginasspa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.language.isoengspa
dc.publisherJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.relation.ispartofJournal of Physics: Conference Series ISSN: 1742-6596, 2019 vol:1408 fasc: N/A págs: 1 - 6, DOI:10.1088/1742-6596
dc.rightsContent from this work may be used under the terms of the Creative Commons Attribution 3.0 licence.eng
dc.sourcehttps://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1408/1/012019/metaspa
dc.titleMathematical entrepreneurship in educational institutionseng
dc.typeArtículo de revistaspa
dcterms.referencesMinisterio de Educación de Nacional (MEN) 2007 Articulación de la educación con el mundo productivo, competencias laborales generales (Colombia: Ministerio de Educación de Nacional)spa
dcterms.referencesMinisterio de Educación de Nacional (MEN) 2012 Guía 39, cultura del emprendimiento en los establecimientos educativos (Colombia: Ministerio de Educación de Nacional)spa
dcterms.referencesDíaz, F, Hernández R 2009 Estrategias docentes para un aprendizaje significativo, segunda edición (México: McGraw Hill Editores)spa
dcterms.referencesUniversidad de Deusto 2005 Approaches to teaching, learning and assessment in competences based degree programmes (España: Universidad de Deusto)spa
dcterms.referencesHernandez R, Fernández C, Baptista P 2010 Metodología de la investigación (México: Mc Graw Hill)spa
dcterms.referencesMarshall C, Rossman G B 2015 Designing qualitative research (USA: SAGE Publications)spa
dcterms.referencesKawulich, B 2005 La observación participante como método de recolección de datos Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research 6(2) 1spa
dcterms.referencesFormichella M 2004 El concepto de emprendimiento y su relación con la educación, el empleo y el desarrollo local (Argentina: VII Congreso Nacional e Internacional de Administración, XI CONAMerco)spa
dcterms.referencesChamorro G A, González M H, Gómez A M 2008 Las prácticas pedagógicas que construyen conocimiento colectivo en el aula con estudiantes de pregrado de tres universidades de Bogotá (Bogotá: Universidad de la Salle)spa
dcterms.referencesSilva M, Guzmán A, Montoya 2014 Prácticas pedagógicas que fomentan el espíritu emprendedor: una experiencia para contar desde el docente (Bogotá: Universidad Santo Tomas)spa
dcterms.referencesVincenzi A 2009 Concepciones de enseñanza y su relación con las prácticas docentes: un estudio con profesores universitarios Educación y Educadores 12(2) 87spa
dcterms.referencesGarcía Cabrero B, Loredo Enríquez J, Carranza Peña G 2008 Análisis de la práctica educativa de los docentes: pensamiento, interacción y reflexion Revista Electrónica de Investigación Educativa 1(1) 1spa
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1088/1742-6596/1408/1/012019
dc.publisher.placeInglaterraspa
dc.relation.citationeditionVol. 1408 No.(2019)spa
dc.relation.citationendpage6spa
dc.relation.citationissue(2019)spa
dc.relation.citationstartpage1spa
dc.relation.citationvolume1408spa
dc.relation.citesR A Fonseca Palácios et al 2019 J. Phys.: Conf. Ser. 1408 012019
dc.relation.ispartofjournalJournal of Physics: Conference Seriesspa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución 4.0 Internacional (CC BY 4.0)spa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record