• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Pedagogical practices of physics teachers from the Catatumbo region, Colombia


GALLARDO PÉREZ, HENRY DE JESÚS cc
Vergel Ortega, Mawency cc
Villamizar Jaimes, D

Artículo de revista


2020-08-05

Journal of Physics: Conference Series

Pedagogical practice allows teachers to focus their attention on three types of knowledge: disciplinary knowledge: what do I know, pedagogical knowledge: how do I communicate what I know, and academic knowledge: how do I transform myself with what I know? Thus, the teacher has the capacity to transform not only his or her students, but to transform himself or herself in the process. In this sense, the research aims to characterize the pedagogical practice of physics teachers in educational institutions located in the “Catatumbo, Colombia”, a region characterized by high levels of violence and very specific social situations; it also aims to determine the influence of training at the master's level of the Francisco de Paula Santander University on teachers working in the area of physics. The research, framed in the mixed paradigm, allows the realization of univariate and multivariate analysis of variables inherent to the process of training and professional action of master teachers, as well as the categorization of their experiences resulting from the application of knowledge obtained throughout their studies in their professional practice and training in different areas of knowledge, emphasizing the practices, laboratories and teaching strategies used in the training of students by physics teachers.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/804

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1587/1/012037/meta

  • Enseñanza de las Ciencias – Arquímedes [59]

Descripción: Pedagogical practices of physics teachers from the Catatumbo region, Colombia.pdf
Título: Pedagogical practices of physics teachers from the Catatumbo region, Colombia.pdf
Tamaño: 563.4Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca