• español
    • English
UFPS

Repositorio Digital

  • Directrices
    • Autorización publicación
    • Carta a directores de programa
    • Carta a graduados
    • Constancia de entrega de documento en Biblioteca
  • español 
    • español
    • English
  • Acceder
logo acreditacion
  • Colecciones Comunidades
  • Autor Autores
  • Título Títulos
  • Fecha Fechas
  • Materias Materias
Ver ítem 
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Grupo de Investigación en Pedagogía y Practicas Pedagógicas - INPEPRA
  • Ver ítem
  •   Repositorio Digital UFPS
  • B. Investigación
  • BA. Grupos de Investigación
  • Grupo de Investigación en Pedagogía y Practicas Pedagógicas - INPEPRA
  • Ver ítem
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Cambiar vista

Listar

Todo DSpaceComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de MaterialEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasTipo de Material

Mi cuenta

AccederRegistro

Estadísticas

Ver Estadísticas de uso

Pedagogical practice and academic performance in mathematical processes: A descriptive - correlational analysis


HERNANDEZ SUAREZ, CESAR AUGUSTO cc
Prada Nuñez, Raul cc
Fernández-Cézar, Raquel

Artículo de revista


2020-06-16

Journal of Physics: Conference Series

Reino Unido

This report has aimed to analyze students 'perceptions of pedagogical practice in teachers' mathematical processes and analyze the link with their academic performance. The methodology used is quantitative, articulated with two study analyses, descriptive and correlational, under a non-experimental, correlational-causal cross-sectional design, since it seeks to explain the relationship between the variables. The technique used for data collection was a structured questionnaire, of 47 questions of the Likert Scale type, which was applied to 103 students of the basic education level, belonging to an educational institution located in the “Departamento del Norte de Santander, Colombia”, selected by non-probabilistic sampling This instrument was subjected to the respective analyses that determined its validity and reliability. For the academic performance the average of the accumulated grades obtained at the end of the third academic period, year 2019, was used. The results show that the pedagogical practices on the mathematical processes implemented by the teachers, from the perspective of the students, are a factor in the academic performance of that area.

http://repositorio.ufps.edu.co/handle/ufps/1325

https://iopscience.iop.org/article/10.1088/1742-6596/1514/1/012030

  • Grupo de Investigación en Pedagogía y Practicas Pedagógicas - INPEPRA [104]

Descripción: Pedagogical practice and academic performance in mathematical processes A descriptive - correlational analysis.pdf
Título: Pedagogical practice and academic performance in mathematical processes A descriptive - correlational analysis.pdf
Tamaño: 464.0Kb

Unicordoba LogoPDFOpen AccessFLIPLEER EN FLIP

Mostrar el registro completo del ítem

Cita

Cómo citar

Cómo citar

Miniatura

Thumbnail

Gestores Bibliograficos

Exportar a Bibtex

Exportar a RIS

Exportar a Excel

Buscar en google Schoolar

untranslated

Código QR

Envíos recientes

    No hay artículos recientes
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
‹›
Logo Pie de Página UFPS

Portales Institucionales

  • Divisist
  • Pagos de Egresados y Externos
  • Piagev
  • PDQRS
  • DatarSoft
  • Sistema de Nómina
  • DISERACA

Enlaces de Interés

  • Plan Anticorrupción
  • Proceso de selección
  • Contratación
  • Proceso democrático
  • Derechos pecuniarios
  • Correo Electrónico Institucional
  • Consultorio Jurídico

Contactos

Avenida Gran Colombia No. 12E-96 Barrio Colsag,
San José de Cúcuta - Colombia
Teléfono (057)(7) 5776655

Solicitudes y correspondencia
Unidad de Gestión Documental
ugad@ufps.edu.co

Uso único y exclusivo para notificaciones judiciales:
notificacionesjudiciales@ufps.edu.co

-->
Sistema DSPACE - Metabiblioteca | Metabiblioteca